Vimexx Facebook

Onderwerp:

FTP uitschakelen

Naam: Onno W

Titel: Member

Geplaatst op 30-09-2017 09:41

Gebruik maken van FTP om een website te onderhouden is een ***slecht*** idee, daarom heb ik direct nadat ik in DirectAdmin kon inloggen een SSH-certificaat gecreeerd zodat ik vanaf nu SFTP en Putty kan gebruiken om mijn site te beheren. Ik raad iedereen aan om hetzelfde te doen!

Nu wil ik FTP uitzetten, maar kan in DirectAdmin geen optie vinden hiervoor.

Als ik vanuit DirectAdmin naar FTP Management ga, dan zie ik daar mijn root-account, en een knop waarmee ik accounts kan suspenden maar er staat helaas geen vakje dat ik kan aanvinken om deze ftp-account uit te schakelen.

Mijn vragen:

1. Hoe kan ik FTP op een makkelijke manier uitschakelen vanuit DirectAdmin? Dit zou volgens mij een nuttige standaard optie zijn in DirectAdmin;
  2. Kan Vimexx een howto plaatsen op de site, als aanvulling op de FTP-howto waarin gewezen wordt op het belang van het gebruik van SFTP boven (het superonveilige) FTP?

Alvast dank!

Onno.

Datum 30-09-2017 09:41:25

Naam: Naud J

Titel: Member

Geplaatst op 03-10-2017 13:31

Beste Onno,

Dank voor je post op ons forum!

1. Helaas is deze optie niet aanwezig in DirectAdmin en kan je dit dus helaas niet realiseren. We hopen dat DirectAdmin hier snel in een update mee zal komen.

2. Goed idee! Ik zal het noteren en als je zin/tijd hebt mag je ook altijd een stukje schrijven zodat we deze kunnen implementeren in onze handleiding, feedback van klanten wordt gewaardeerd!

Fijne dag!

Datum 03-10-2017 13:31:52