Vimexx Facebook

Onderwerp: Arrogantie bij Vimexx

Thread status: Beveiligd
15-02-2021 21:54

Als het er op aan komt dan leer je iemand echt kennen.
In dit geval Vimexx.

Sinds 29 januari 2021 komt bepaalde mail niet meer aan in mijn mailbox.
Dat is precies het moment waarop Vimexx voor mij Spamexperts heeft aangezet.

Ze reageren ten eerste bijzonder traag op tickets door de zogenaamde onverwachte drukte.
Heel onverwacht als dat al 3 weken duurt.
Lijkt mij eerder structureel.
Tis maar hoe je het verkoopt nietwaar?

Ze zeggen dat bij mij bepaalde mail wordt afgeleverd in de spambox.
Is gewoon NIET waar want er is geen mail in de spambox.
En dat terwijl deze adressen voor 100% op de whitelist staan.

Kijk iedereen maakt fouten, maar bij Vimexx geven ze dat niet snel toe en komen dan met standaard zinnetjes.

Ik vermoed dat de mail in de/een spambox van Vimexx verdwijnt.

Na 4 dagen komt Vimexx nog steeds niet met een oplossing.
Het lijkt er op dat een nieuwe wind door Vimexx waait die niet zo prettig is.

Ik had plannen om uit te gaan breiden, maar met deze ervaring heb ik sterk mijn twijfels.

Voor alle duidelijkheid:
- In spamexperts staan de emailadressen op de whitelist
- In het DirectAdmin control panel staan de emaildaressen op de white list (spamassasin)
- Via webmail heb ik gekeken of er mail in de spambox staat (nee dus)

Heeft iemand hier misschien een idee over of ervaring?

15-02-2021 22:14

Ach het is me duidelijk geworden.
Vimexx is onderdeel van Team Blue geworden.
Na een tijdje zie je dat alle providers achteruit gaan omdat TeamBlue een investeringsgroep is.
Gaat alleen om geld, niet om kwaliteit.

Hoe had ik dit over het hoofd kunnen zien?
Heel simpel.
Tijdens het enige telefoongesprek dat ik heb gehad met een techneut van Vimexx beloofde hij dat Vimexx altijd zelfstandig zou blijven.
Dus niet...........

Bron: https://hostingvergelijker.nl/nieuws/vimexx-bundelt-krachten-met-team-blue/

Afgelopen tijd zijn er veel overnames geweest binnen de hosting branche. Zo wordt nu ook Vimexx onderdeel van het team.blue. team.blue is begonnen met een grote fusie tussen Combell Group en TransIP. Daarna en ervoor zijn er nog meer overnames gedaan en nu is dus ook budget webhoster Vimexx aan de beurt.

Vimexx is in de afgelopen jaren sterk gegroeid binnen de markt, mede doordat zij al hosting pakketten aanbieden vanaf €0,45 per maand. Voor een relatief simpele site is dit voor een gemiddelde gebruiker prima. Door deze snelle groei en het grote klantenbestand dat ze uitgebouwd hebben was de kans groot dat er een keer een overname plaats zou vinden, of zoals ze het zelf noemen “fusie”.

In een klein en beknopt bericht heeft Vimexx laten weten dat zij krachten met team.blue gingen bundelen.

Met deze overname heeft team.blue al aardig wat bedrijven / labels die onder hen vallen. Hieronder een klein overzicht van hosting providers die onder team.blue vallen:

• Combell
  • TransIP
  • Webstekker
  • Spango Internet
  • CloudVPS
  • Proserve
  • VDX
  • Easyhost
  • iXL Hosting
  • Easyhost
  • Byte
  • HostingXS
  • Robohost
16-02-2021 12:12

Hoi,
Ik ben zelf prima tevreden over de prestaties en mail (op het feit na dat de hardware voor resellers relatief oud is). Mijn verstuurde mails komen niet in spam, en spam mails die wel binnenkomen blokkeer ik handmatig via directadmin.
Ik raad je dan ook aan over te stappen naar een hosting buiten team blue, misschien 1tje met geavanceerde mail filters die beter bij jou passen? 
Persoonlijk zie ik een krachtbundeling met ene partij als teamblue niet verkeerd, maar ieder zijn ding.

24-02-2021 09:49

Alle binnenkomende mailtjes worden eerst door het "Vimexx netwerk" gecheckt om spam tegen te gaan.

Deze check is, hoe vreemd dan ook, niet te omzeilen.

Dit laatste zet zo mijn vraagtekens, Vimexx beslist dus welke mailtjes wij wel of niet mogen ontvangen (censuur als het ware) en hebben wij daar zelf dus geen zeggenschap over...

26-02-2021 19:57

Ik heb een soortgelijk probleem..Echter nog maar bij een domein in mijn pakket. Het website formulier dat naar het standaard info@domein.nl adres wordt gemaild, komt standaard in de SPAM folder terecht. Terwijl het in spamassassin bij de allowed staat. De klant die het formulier invult krijgt wel netjes het automatische antwoord... support ticket ingeschoten.. ik hou jullie op de hoogte..

27-02-2021 18:03

Als die gaan samenwerken zonder hun klanten te kennen,dan ga ik weer vanwaar ik, gekomen ben?inderdaad heb hun van dezer morgen een ticket aangemaakt tot nu 9 uren verder geen antwoord?wanneer dan wel volgende week vrijdag, als je dat support kan noemen dan is het voor mij genoeg geweest

groeten

28-02-2021 08:47

Misschien is deze overnemen niet nutteloos,en kan deze werken maar dat hun support (antwoorden op vragen ticket of chat) achteruit gaat vind ik niet kunnen?

Vannacht om 23:45 heb ik bericht gekregen sinds dat ik s,morgens om 10:00 kan vroeger zijn een ticket heb aangemaakt.

28-02-2021 15:01

Ik vind het heel jammer om dat te horen. Ik heb zowat al mijn websites (op nog een 3-tal na) ondergebracht bij Vimexx. Niet o.w.v. hun prijs, maar omdat ik zo tevreden was over hun support. Ik heb tot hiertoe nog geen klachten, maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat wat jullie nu hebben ervaren, uitzonderingen zijn en dat de support blijft wat die was.

01-03-2021 19:27

ihoi

ik krijg geen reactie en mn mail komt ook niet aan. 

gr Janine

04-03-2021 15:56

Op mijn eerdere post:

Nou, 's avonds kreeg ik nog een ingeving: ligt dit probleem niet bij de klant zelf? Wat ik zag is dat de mail netjes in de inbox verscheen, en na een seconde of 5 - 8 naar de SPAM folder werd verplaatst... En ja hoor, zodra ze op haar telefoon deze mail als 'veilige' afzender had bestempeld werkt het gewoon... Geen SPAMfilter of Vimexx isue maar een klant issue :-)

12-03-2021 22:27

Oh damn best jammer dat het is overgenomen..
Weer andere hosting zoeken word dat dus..

Merk net dat me site offline is zelfs direct admind us heel web00**.zxcs.nl offline..

Tenminste de server waar ik blijkbaar op sta.
Status pagina zegt geen storing alles a okay.. nope.

Precies als ik iets moet doen erg leuk.. vond all raar dat mensen melden dat dingen niet goed werkte.