Vimexx Facebook

Op deze pagina kun je alle benodige informatie vinden over de migratie die succesvol is afgerond. Wij hebben alle websites, e-mail en andere data overgezet naar onze nieuwe servers in het platform van Vimexx.

Op dit platform kan je nu gebruik maken van onder andere meer features, caching en snelheid. Dit wordt mogelijk gemaakt door snellere servers met de nieuwste hardware. Ook wordt elke website voorzien van DDoS protectie op basis van één slimme DDoS wasstraat.

Niet alleen de hosting is succesvol overgezet naar ons platform, maar ook alle domeinnamen. Alle domeinen zijn verplaatst van de registraraccounts van Robohost naar de Vimexx accounts. Zo kan ook jij per direct profiteren van onze lagere prijzen en onze extra voordelen op je domeinnamen. Uiteraard zijn de DNS records en andere instellingen behouden gebleven.

Wat betekent dit voor mij?

Al jouw producten zijn succesvol overgezet naar Vimexx. Je verlengt je diensten vanaf nu dan ook via Vimexx.nl.

Op 29 juni heb je een welkomste-mail ontvangen met daarin informatie over je nieuwe Vimexx klantenaccount.

Mogelijk heb je een korte downtime ervaren in de nacht van 28 op 29 juni terwijl wij bezig waren om al je producten te migreren.

Wat moet ik doen?


In veel gevallen hoef je zelf geen actie te ondernemen. Het kan echter zo zijn dat je geen reguliere configuratie gebruikt voor je producten. Zo kan het bijvoorbeeld zo zijn dat je jouw DNS op een andere plaats beheert. In dat geval zal je wel zelf actie moeten ondernemen.

Vul hieronder je domeinnaam in en weet gelijk of er iets van je wordt verwacht.

Check hier de nieuwe IP-adressen van je domein

Hoe log ik in bij Vimexx?


Inloggen op Vimexx.nl:

We hebben je account overgezet vanuit Robohost, echter was het hierbij niet mogelijk om je oude wachtwoord mee te nemen. Je zult daarom een nieuw wachtwoord moeten aanmaken via onze wachtwoord reset-pagina. Je ontvangt van ons een mailtje met daarin een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Als je bij Vimexx al een account hebt met hetzelfde e-mailadres als dat je bij Robohost hebt gebruikt voor je account dan zorgen wij ervoor dat alle producten worden ondergebracht in je bestaande Vimexx account.

Hoe vind ik mijn domeinnaam of hostingpakket terug op Vimexx.nl?

Wanneer je op Vimexx.nl inlogt, zul je terechtkomen op het dashboard van jouw persoonlijke klantenpaneel. Mocht je ergens anders terecht komen? Geen nood, je kunt het dashboard alsnog openen door rechtsboven te klikken op het blauwe poppetje en te kiezen voor de blauwe knop "Klantenpaneel". Op het dashboard vind je een overzicht van de verschillende diensten die wij aanbieden en hoeveel jij er bij ons actief lopend hebt. Als klant afkomstig van Robohost zul je alleen domeinnamen en hostingpakketten terugzien. Klik simpelweg op de grote knop "Actieve domeinen" om een overzicht van jouw domeinen tevoorschijn te halen, zodat jij deze dienst kunt beheren. Ditzelfde geldt voor "Hostingpakketten", om een overzicht van jouw hostingpakketten te verkrijgen.

Inloggen op je hostingpakket:

Wanneer je wilt inloggen op je hostingpakket, dan doe je dat middels de gegevens die je hebt ontvangen in de mail.

Het is ook mogelijk om direct in te loggen op de webserver. De gegevens hiervan zijn nog hetzelfde als bij Robohost. Wanneer je deze niet meer weet, dan kun je via de hostingpagina nieuwe gegevens laten opsturen. Dit doe je met de knop 'Beheren > Wachtwoord reset'. We zullen je dan binnen enkele ogenblikken nieuwe gegevens toesturen om mee in te loggen.

We hebben onze uiterste best gedaan om het klantenpaneel zo overzichtelijk en duidelijk mogelijk te maken, maar we begrijpen het zeker als het allemaal even zoeken voor je is. Mocht je er nu echt niet uitkomen, dan staat onze helpdesk elke dag paraat om jou via een livechat of een support ticket te ondersteunen in het terugvinden en het beheren van jouw diensten bij ons.

E-mailinstellingen


Omdat je hostingpakket nu is overgezet naar onze servers, kan het voorkomen dat de mailinstellingen voor jou anders zijn. Controleer goed in je e-mailclient of de instellingen gelijk zijn aan die van ons. Je kan de instellingen vinden in onze handleiding of in onderstaande afbeelding.

Mocht de mail via een externe provider gaan zoals bijvoorbeeld Office 365 of G Suite, hoef je niets te doen en is de DNS hiervoor overgenomen.

Ondersteuning


Wanneer je vragen hebt of problemen ervaart dan kan je bij Vimexx op meerdere manieren worden geholpen. Zo hebben we honderden uitgebreide handleidingen die je op weg helpen, naast onze helpdesk welke je via de Livechat of een ticket graag te woord staat.

Handleidingen en tutorials:

Onze talloze handleidingen zijn te vinden op de helppagina. Het is het makkelijkste om als eerste de handleidingen te doorzoeken, zodat je direct een stappenplan hebt welke jouw vraag beantwoordt!

Helpdesk:

De helpdesk is bij Vimexx elke dag bereikbaar. Voor korte vragen hebben we een Livechat, welke geopend is op de volgende tijden:

Maandag - Vrijdag: 09:00 - 12:30 en 13:00 - 21:00
Zaterdag - Zondag: 12:00 - 17:00

Voor uitgebreidere vragen verzoeken we je om een ticket aan te maken, zodat we je vragen uitgebreid kunnen behandelen. Op de ticketpagina kan je jouw lopende tickets vinden en nieuwe aanmaken.

Welk pakket heb ik nu?


Tijdens de migratie hebben we jouw pakket ingedeeld op ons Medium pakket. Dit pakket bevat cPanel en is vrijwel gelijk aan het pakket dat je bij Robohost had, maar dan wel aangevuld met onze Vimexx-eigen features en service! Het Medium pakket kost €2,45 ex. btw per maand en kan per jaar worden verlengd.

Alle nieuwe voordelen en services op een rijtje:

  • Een bredere helpdesk met ruime openingstijden
  • Compleet nieuwe hardware met aanzienlijk hogere performance
  • Lagere prijzen voor alle domeinnamen
  • Zelf je backups beheren en herstellen
  • Gratis SSL-certificaten voor je domeinen
  • DDoS beveiliging

Upgrade


Momenteel bieden we enkel het Medium cPanel pakket aan. Deze kan je dus vooralsnog niet up- of downgraden. Er zijn plannen om in de toekomst wel meerdere pakketten aan te bieden, dus als je graag cPanel wilt behouden, zal je hiervoor nog even geduld moeten hebben.


Als je toch graag nu een ander pakket wil dan kan je ervoor kiezen om een nieuw pakket af te nemen met Directadmin. Onze DirectAdmin servers zijn fysiek andere servers, dus hiervoor zal je wel je content moeten verhuizen naar het nieuwe pakket. Indien gewenst kan onze verhuisafdeling je hier ook mee helpen, welke tegen gereduceerd tarief een verhuisservice voor je kunnen uitvoeren.

- 5 van 5 sterren -