Vimexx Facebook

Vimexx Blog

Lees hier alle laatste Vimexx blogs!

Succesvol adverteren op Facebook: vier belangrijke tips

Blog bij Vimexx op 20-07-2017

Er zijn verschillende manieren om jouw bedrijf online op de kaart te zetten. Veel bedrijven investeren in SEO en SEA om hun naamsbekendheid en omzet te verhogen, maar je kunt er ook voor kiezen om hier social media netwerken voor te gebruiken. Is een groot deel van jouw primaire doelgroep actief op Facebook, dan kun je dit netwerk ook gebruiken om advertenties te plaatsen.

 

In dit artikel lees je welke vier tips onmisbaar zijn bij het plaatsen van een goede Facebookadvertentie voor jouw bedrijf. Gebruik je de tips in dit artikel bij het samenstellen van jouw advertentie, dan weet je zeker dat jouw marketingbudget in een effectieve Facebookcampagne gestoken wordt.

 

Tip 1: adverteer gericht op een specifieke doelgroep

De grootste fout die je kunt maken bij het adverteren op Facebook, is dat je te veel mensen aan wil spreken met jouw advertentie. Hoe meer mensen je aan wil spreken met je banner, hoe breder de advertentie wordt en des te minder mensen je uiteindelijk echt aanspreekt met jouw advertentie. Adverteer daarom gericht door gebruik te maken van de vele segmentatiemogelijkheden van Facebook. Een goede richtlijn voor een specifieke advertentie is een advertentie die ongeveer 10.000 mensen bereikt. Dit lijkt een klein bereik, maar het is wel een effectief bereik.

 

Tip 2: begin met een paar euro per dag voor jouw Facebook advertenties

Bij het adverteren op Facebook stel je zelf in hoeveel geld je per dag aan jouw advertentie uit wil geven. Het is verleidelijk om een paar tientjes per dag in de advertenties te steken, maar je kunt beter wat kleiner beginnen. Begin met een budget van een paar euro per dag (2 euro, 3 euro, 4 euro of 5 euro) en schroef dit budget pas omhoog als je merkt dat je advertenties werken. Werken je advertenties niet, dan pas je ze eerst aan. Vervolgens test je de advertenties weer met een paar euro per dag en ga je pas meer adverteren als de banners echt goed werken.

 

Tip 3: zet altijd een CTA in de advertentietekst

Een goede Facebook advertentie heeft altijd een duidelijke CTA. Maak je advertentietekst niet informatief, maar geef je tekst een commercieel tintje met een aantrekkelijke CTA aan het einde. Een CTA doet meer dan je denkt en kan mensen echt overtuigen om op de betreffende banner te klikken.

 

Tip 4: houd je advertentie zo eenvoudig mogelijk

Facebook biedt ontzettend veel mogelijkheden bij het vormgeven van jouw advertentie. Je kunt hier gebruik van maken om de meest hippe, opvallende en unieke advertentie te plaatsen, maar vaak werken dit soort complexe advertenties toch niet zo goed. Kies liever voor eenvoud en probeer mensen met een eenvoudige advertentie te verleiden tot een bepaalde actie. Je maakt een eenvoudige advertentie door de meeste complexe advertentiefuncties van Facebook links te laten liggen en gewoon een recht-toe-recht-aan advertentie samen te stellen. Niet te veel poespas, maar een aantrekkelijke en opvallende afbeelding met goede tekst en CTA.