Vimexx Facebook

Vimexx Blog

Lees hier alle laatste Vimexx blogs!

Vier tips voor een overtuigende landingspage

Blog bij Vimexx op 28-04-2017

Veel ondernemers zetten voor de feestdagen extra landingspages op om hun online verkopen te stimuleren. Door een landingspage op te zetten, kun je gericht adverteren rondom een bepaalde feestdag of een bepaald product en kun je bovendien gericht investeren in de SEO van jouw (tijdelijke) extra website. Wil jij ook landingspages ontwikkelen voor rond de feestdagen, maar heb je geen idee hoe je jouw extra websites echt overtuigend in kunt steken? Gebruik dan de vier tips in dit artikel om overtuigende landingspages te (laten) maken en je weet zeker dat je echt iets hebt aan jouw extra websites.

 

Sluit aan op de verwachting van de bezoeker

Bij een landingspage is het erg belangrijk dat de inhoud van de website aansluit op de verwachting van de bezoeker. Plaats je een advertentie in Google, in social media of op je eigen website, dan moet de inhoud van deze advertentie precies aansluiten op de inhoud van de landingspage.

 

Zorg voor een simpel design

Een goede landingspage heeft niet te veel poespas, maar gaat juist meteen naar de kern. De beste manier om dit te doen, is door een simpel design te gebruiken voor de landingspage. Kies niet voor een design met allerlei tierlantijntjes en effecten, maar ga juist voor een design dat ‘to the point’ is en het mogelijk maakt om te focussen op het achterliggende doel van de landingspage.

Vimexx website maker

Zet aan tot actie

Je maakt geen landingspage om hier vervolgens niets mee te verdienen. Wil je echt iets verdienen met jouw landingspage of landingspages, dan moet je de bezoekers van de website(s) aanzetten tot actie. Sluit de tekst op de landingspage bijvoorbeeld af met een call to action, zorg voor duidelijke en conversiegerichte buttons op de landingspage en overtuig mensen echt om een aankoop te doen. Een informatieve landingspage is ook interessant, maar hier verdien je uiteindelijk niets mee.

 

Haal de risico’s weg voor de bezoeker

Je kunt iemand nog gemakkelijker aanzetten tot actie als hij of zij het idee is dat er totaal geen risico’s kleven aan een bepaalde aankoop. Je kunt de risico’s duidelijk wegnemen voor de klant door bijvoorbeeld positieve reviews van andere klanten te plaatsen, maar ook door de verzendkosten gratis te maken en het terugsturen van producten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Door te vermelden dat de klant niets hoeft te betalen voor de verzending en duidelijk te maken dat retourneren altijd kan, haal je enkele belangrijke risico’s weg voor de klant. Dit kan ervoor zorgen dat een klant die nog een beetje twijfelt, toch een aankoop doet en zo maak je uiteindelijk meer omzet met jouw landingspage(s).

Ideale landingspage maken?

De ideale landingspage maken zonder kennis en zonder uitgebreide techniek? Het kan absoluut! Wat wij adviseren is om hiervoor simpele en vaak gratis tools te gebruiken waarmee je een website bestaande uit 1 pagina met een online editor kan maken. Een voorbeeld is de website maker van Vimexx. Hier kan je een simpele website bestaande uit 1 pagina in elkaar klikken én heb je geen programmeer kennis nodig. Je bouwt de website in enkele minuten volledig naar wens en kan het met 1 klik op de knop publiceren en bereikbaar maken voor iedereen op het internet. Dat scheelt tijd en geld als je er meerdere moet maken! Handig toch?