Vimexx Facebook

Onderwerp: Subdomein zonder hostingpakket.

18-05-2023 11:05

Hoi,

 

Gister een domein gekocht voor gebruik aan een paar diensten die extern draaien.
Nu lees ik overal dat gebruik gemaakt moet worden van DirectAdmin voor DNS wijzigingen, ik heb echter geen berichten gehad voor DirectAdmin.
Krijg je zonder hostingpakket wel toegang tot DirectAdmin?

 

Ik heb dus wat externe VPS'en draaien met diensten er op, elke VPS heeft zijn eigen IPv4 waarvop die bereikbaar is voor de buitenwereld.
Mijn gedachte was dus om mydomain.nl te kopen en dan middels subdomeinen alles naar de juiste VPS te verwijzen.
Je krijgt dan dus onderstaande.

 

dienst1.mydomain.nl  ==>  123.456.789.123

dienst2.mydomain.nl ==>  456.789.123.456

dienst3.mydomain.nl ==> 789.123.456.789

 

Hoe kan ik dat regelen zonder hosting pakket, een website zelf heb ik niet nodig.
Storage ook niet, wil echt alleen bovenstaande hebben.

18-05-2023 15:17
#4448

Beste Christiaan,

Het is mogelijk om de DNS van het domein aan te passen via het Vimexx-klantenpaneel. Verder heb je geen toegang tot Directadmin, gezien je het domein niet aan een hostingpakket gekoppeld hebt. https://www.vimexx.nl/help/dns-records-aanpassen#klantenpaneel

Groet,
Joram

18-05-2023 15:23
#4450

Hoi Joram,

 

Het aanpassen van het reguliere domein had ik gevonden.

Maar zoals ik beschrijf wil ik graag subdomeinen instellen onder het hoofddomein.

Is dat dan helemaal niet mogelijk?

19-05-2023 14:52
#4454

Beste Christiaan,

Om subdomeinen aan te maken, raden wij het aan om een hostingpakket aan te schaffen. Zo kun je via Directadmin de gewenste subdomeinen gemakkelijk aanmaken. Dit is een manier waarbij we je kunnen helpen en support voor leveren. Het is ook mogelijk om een subdomein aan te maken via het DNS-beheer van het VImexx klantenpaneel. Dus: "<gewenst subdomein> A record <IP-adres>. Dit is op eigen risico en met deze manier bieden we geen verdere ondersteuning.

Groet,
Joram

- 5 van 5 sterren -