Vimexx Facebook

Onderwerp: registratie .be domein

24-09-2023 21:34

Via Vimexx is het mogelijk om een .be domein te registreren. Dit weekend heb ik een .nl domeinnaam geregistreerd en heb vandaag besloten dat ik ook het .be domein ging registeren. Dus registreren en betalen aan Vimexx (dat betalen werkt altijd bij Vimexx). Krijg ik in de loop van de dag een mailtje van no-reply@dnsbelgium.be met de mededeling dat ik mijn contact details moet verifiëren. Volgens mij is Vimexx de registar waar ik een overeenkomst mee heb, met DNS Belgium heb ik geen enkel overeenkomst.

Na het klikken op de verificatielink zie ik zowel het vandaag geregistreerde .be domein als een .be domein die ik op 2 februari dit jaar heb geregistreerd en blijkbaar nog steeds inactief is en waarvan ik nog nooit een mail had ontvangen. Vimexx rekent dus wel geld voor het registreren van een .be domein maar feitelijk heb je dan nog niet. Ik ga wel bij DNS Belgium informeren of Vimexx als Registar niet verplicht is om dit voor hun klanten af te handelen of dat het normaal is dat ik dat alsnog zelfs moet regelen.

25-09-2023 16:55
#4641

Ik heb inmiddels van DNS Belgium inmiddels het bericht gehad dat zij inderdaad zelf bij een aantal (25%) .be domeinen om een verificatie vragen om fraude te voorkomen. Het is dus geen fout van Vimexx.

25-09-2023 16:57
#4642

Voor het geval en meerdere met dit verificatie verzoek zijn: Hieronder staat de link met uitleg.

Preventie en controle

- 5 van 5 sterren -