Vimexx Facebook

Onderwerp: formulier html en php

23-08-2020 20:23

Beste, 

Op dit moment ben ik bezig met het maken van een website waar ik ook graag een formulier in wil hebben. Ik beheer php en html redelijk, alleen kom ik hier niet uit. Op het moment dat het formulier is ingevuld en verzonden zou ik graag een mail willen krijgen met de gegevens van het ingevulde formulier. Ik heb al op verschillende sites gekeken maar ik kom er nog niet uit. Op dit moment heb ik denk ik alles goed gedaan maar krijg ik het formulier niet eens meer te zien. Zou er iemand mij kunnen helpen? Ik heb hieronder het hele formulier en het processing deel gezet. 

 

   <form action="" method="POST" enctype="multipart/form-data">
      <div class="w3-section">
        <input class="w3-input w3-border" type="text" name="voornaam" value="Voornaam" required>
      </div>

      <div class="w3-section">
        <input class="w3-input w3-border" type="text" name="achternaam" value="Achternaam" required>
      </div>

      <div class="w3-section">
        <input class="w3-input w3-border" type="text" name="email" value="E-mailadres" required>
      </div>

      <button name="opslaan" type="submit" class="buttonsubmit" id="wit">inschrijven</button>

    </form>

<?php
$voornaam=$_POST['voornaam'];
$achternaam=$_POST['achternaam'];
$email=$_POST['email'];
$submit=$_POST['opslaan'];

if(isset($submit)) {

$email_from= "mijn emailadres";
$email_subject= "Inschrijving nieuwsbrief";
$email_body= "Er is een inschrijving van meneer/mevrouw $achternaam.\n".
             "Dit is het emailadres:\n $email".
$to= "mijn email adres";
$headers= "From: $email_from\r\n';

$verzenden="mail($to,$email_subject,$email_body,$headers)";

if($verzenden) {
echo 'verzenden is gelukt';}
else {
echo 'to bad';} 

};
 ?>

25-09-2020 02:01
#2776

Ik zie een foutje, 8e regel van beneden:

$headers= "From: $email_from\r\n';

Voor From staat een dubbel aanhalingsteken, na \n een enkel. Verander je die laatste in een dubbele, dan zie je het formulier weer.

- 5 van 5 sterren -