Vimexx Facebook

Onderwerp: Kan mijn websites via eigen netwerk niet bereiken, wel via andere netwerken

02-08-2022 14:02

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn websites; sinds gisteren kan ik ze niet meer via mijn eigen thuisnetwerk. De sites zelf werken prima, en zijn wel nog bereikbaar via andere netwerken, en apparaten.   

De error die ik van Google Chrome terug krijg is:

Deze webpagina is niet beschikbaar
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

 

Zowel rechtstreeks als via DirectAdmin kan ik de websites niet bezoeken. Ook een andere browser doet het niet via mijn thuisnetwerk. 
Het aparte is dat ik de site wel kan bezoeken via de Hola extensie voor Google Chrome (Een VPN waarmee je een ander IP-adres krijgt). Het lijkt er dus op alsof mijn eigen IP-adres gebanned is van mijn eigen site. 

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd die ik op het internet vond (cache legen, DNS instellingen aanpassen/flushen, hosts file checken), maar niks lijkt te werken.

Wellicht weet iemand een oplossing.

Alvast bedankt!

07-11-2022 23:47
#3985

Waarschijnlijk is je ip-adres geblokkeerd.

Heb dit zelf meerdere malen meegemaakt. Lang verhaal, probeer even in het kort uit te leggen.

Ik kreeg een ERR_CONNECTION_TIMED_OUT en ook via het Vimexx dashboard kon ik niet op DirectAdmin van server 0083 komen. Als ik mijn domeinen probeerde te bereiken via de wifi thuis lukte dat niet. Op 4G van KPN kon ik ze wel bereiken. 

Antwoord van Vimexx: "Je IP adres is op onze blacklist terecht gekomen doordat het bestand /xmlrpc.php te vaak werd aangeroepen in een korte tijd. Dit werd gezien als een aanval en dit werd gedaan ter beveiliging van je account. Dit bestand is echter ook vaak het doelwit van hackers die hierlangs WP sites proberen binnen te dringen.

Wordpress apps, en plugins zoals Jetpack gebruiken het bestand xmlrpc.php om in te loggen op je site.

We raden eigenlijk af om deze te gebruiken en adviseren tevens het xmlrpc.php bestand uit te schakelen. (Hiervoor zijn verscheidene plugins.)"

Dus mijn tip: even een ticket aanmaken en uitleggrn wat het probleem is. Dan kan Vimexx kijken of je ip-adres inderdaad geblokkeerd is. 

- 5 van 5 sterren -