Vimexx Facebook

Onderwerp: Volgorde emails niet juist na migratie (in IOS mail)

06-02-2023 00:12

Hi, 

Ik heb vandaag een email account gemigreerd van Gmail naar Vimexx. Ik heb dit gedaan door in Thunderbird telkens batches met emails vanuit GMail te verplaatsen naar vimexx. 
Dit ziet er in eerste instantie prima uit. In thunderbird staan de mails prima in de volgorde zoals je ze verwacht. 

Helaas is dat niet het geval bij de standaard mail app van Apple. Deze laat de mails zien in de volgorde waarop ze op de server zijn aangemaakt.... Nu heb ik dus emails van 2017 bovenaan staan. Ook wil Apple maar ~3000 mails inlezen, daar zitten de nieuwste mails niet tussen. 

Ik heb al van alles geprobeerd: mail van de iphone verwijderd en mailaccount opnieuw ingesteld. Dat helpt niets.
Ook heb ik de gehele inbox op de server naar een tijdelijk mapje verplaatst, de iPhone gesynchroniseerd (lege inbox dus), mails weer terug verplaatsen naar de inbox en opnieuw synchroniseren. Dit doet ook niks. 

Het mailprogramma van Apple kun je niet instrueren om de mail op ontvangstdatum te sorteren, in plaats van creatiedatum op de server.

Hebben jullie dit al een bij de hand gehad? Is hier een oplossing voor (anders dan 'gebruik een ander mailprogramma')? 

-- Robert

 

 

06-02-2023 14:33
#4268

Iets concreter is mijn vraag: kunnen de e-mails op de server opnieuw gesorteerd worden zodat de creatie datum overeenkomt met de ontvangstdatum? 
Zodat e-mail programma’s die geen sorteermogelijkheid hebben de mail toch in de juiste volgorde tonen. 

10-02-2023 23:32
#4282

Ik ben hier ook tegen aangelopen tijdens het migreren vanaf een andere provider.
Ik heb met MailStore Home programma een IMAP backup (e-mails archiveren functie) gemaakt vanaf de oude provider. Daarna imap export naar Vimexx mailbox. Mailstore export via Rainloop webmail zichtbaar gemaakt bij de map instellingen (oogje aanzetten), voor onbekende reden doet Mailstore hem Unseen status meegeven tijdens de export en de mappen zijn niet direct zichtbaar hierdoor. Daarna ingelogd via Roundcube webmail. Bij instellingen kan je hem op max 200 mails tonen per pagina zetten. Daarna helemaal achterin beginnen op de laatste pagina, alles selecteren en kopiëren naar inbox. Alle pagina's afgaan en alles staat in de goede volgorde. (ik had ca. 400 mails per mailbox, dus was voor mij nog te doen via deze methode)

Misschien is er betere methode, maar deze werkte in iedergeval goed.

- 5 van 5 sterren -