Vimexx Facebook

Onderwerp:

domein koppelen aan andere host

Naam: Evelien L

Titel: Member

Geplaatst op 31-05-2018 10:36

Beste,

Ik heb bij vimexx een domein geregistreerd, en bij een andere partij (site ground) de hosting. Nu moet ik deze aan elkaar koppelen. Ik heb bij siteground al aangegeven wat de domeinnaam is.

Nu moet ik Domein Name servers (DNS) aanpassen. Betekent dat op de vimexx account de DNS aanpassen naar de site ground waarden? Hoe doe ik dit? Ik neem aan via 'nameservers beheren'? Moet ik ook een redirect doen voor het domein? en hoe weet ik dan waar ik naar redirect.

De koppeling is verder gratis toch? Site ground noemt dat ik de domein moet transferren..

(sorry ben hier nogal nieuw in. Ik vond gen andere thread met deze vraag.)

Groet, Evelien

Datum 31-05-2018 10:36:14

Naam: Koen H

Geplaatst op 04-06-2018 09:59

Hallo Evelien,

Bedankt voor je post op ons forum! 
Je hebt aangegeven dat je momenteel bij ons een domeinnaam hebt en bij Siteground een webhostingpakket, welke je graag samen wilt gebruiken. 
Ik heb even voor je onderzocht hoe Siteground dit regelt. Je hebt kort gezegd twee opties

De eerste optie is dat je de nameservers van siteground voor je domeinnaam aanneemt. Dan beheren ze de DNS voor je. 
De tweede optie is dat je een A record voor de DNS krijgt van Siteground, welke je aan kan passen bij ons. 

Mocht dat je zelf niet lukken ben je vanzelfsprekend altijd welkom bij ons op de chat of in een ticket zodat wij het kunnen toelichten!

Met vriendelijke groet,

Koen Hollander
Klantenservice Medewerker

Datum 04-06-2018 09:59:43 | Gewijzigd op 2018-06-04 10:00:09

Naam: Yesmina B

Geplaatst op 17-07-2018 13:17

hallo 

Zit in dezelfde situatie.

Webhost is SiteBuilder.

Heb ip adres gekregen om te koppelen, maar weet niet goed hoe/waar.

Datum 17-07-2018 13:17:16

Naam: Arnoud R

Geplaatst op 17-07-2018 17:56

Hallo Yesmina,

Je kunt het IP adres gebruiken als A record bij je DNS (@ A [ip adres] & www A [ip adres] zou moeten werken).
De DNS settings voor je domein kan je wijzigen bij Domeinen beheren > tandwiel > DNS records weergeven > Wijzigen of herstellen

Kom je er dan uit?

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers

Medewerker Klantenservice 

Datum 17-07-2018 17:56:19