Vimexx Facebook

Onderwerp: domein koppelen aan andere host

31-05-2018 10:36

Beste,

Ik heb bij vimexx een domein geregistreerd, en bij een andere partij (site ground) de hosting. Nu moet ik deze aan elkaar koppelen. Ik heb bij siteground al aangegeven wat de domeinnaam is.

Nu moet ik Domein Name servers (DNS) aanpassen. Betekent dat op de vimexx account de DNS aanpassen naar de site ground waarden? Hoe doe ik dit? Ik neem aan via 'nameservers beheren'? Moet ik ook een redirect doen voor het domein? en hoe weet ik dan waar ik naar redirect.

De koppeling is verder gratis toch? Site ground noemt dat ik de domein moet transferren..

(sorry ben hier nogal nieuw in. Ik vond gen andere thread met deze vraag.)

Groet, Evelien

 

 

04-06-2018 09:59
#1415

Hallo Evelien,

Bedankt voor je post op ons forum! 
Je hebt aangegeven dat je momenteel bij ons een domeinnaam hebt en bij Siteground een webhostingpakket, welke je graag samen wilt gebruiken. 
Ik heb even voor je onderzocht hoe Siteground dit regelt. Je hebt kort gezegd twee opties

De eerste optie is dat je de nameservers van siteground voor je domeinnaam aanneemt. Dan beheren ze de DNS voor je. 
De tweede optie is dat je een A record voor de DNS krijgt van Siteground, welke je aan kan passen bij ons. 

Mocht dat je zelf niet lukken ben je vanzelfsprekend altijd welkom bij ons op de chat of in een ticket zodat wij het kunnen toelichten!

Met vriendelijke groet,

Koen Hollander
Klantenservice Medewerker

17-07-2018 13:17
#1530

hallo 

Zit in dezelfde situatie.

Webhost is SiteBuilder.

Heb ip adres gekregen om te koppelen, maar weet niet goed hoe/waar.

17-07-2018 17:56
#1531

Hallo Yesmina,

Je kunt het IP adres gebruiken als A record bij je DNS (@ A [ip adres] & www A [ip adres] zou moeten werken).
De DNS settings voor je domein kan je wijzigen bij Domeinen beheren > tandwiel > DNS records weergeven > Wijzigen of herstellen

Kom je er dan uit?

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers

Medewerker Klantenservice 

14-04-2020 16:55
#2513

Beste, 

Volgens mij zit ik in dezelfde situatie, mijn webhosting is DirectAdmin.

Heeft u enig idee hoe ik mijn domeinnaam van vimexx kan koppelen aan mijn website op directadmin?

Met vriendelijke groet

22-04-2020 00:56
#2529

Waar is je website nu?

In vimexx domein overzicht kan jij een pakket koppelen aan je gekochte product vervolgens wordt alles gekoppeld. Indien de website bij iemand anders wordt gehost graag de records wijzigen in vimexx domein.

 

13-07-2020 17:45
#2693

Ik heb hetzelfde maar dan bij: https://mijn.host/. Ik heb daar de nameserver veranderd naar die van vimex. Is dit voldoende?

20-12-2020 19:12
#2874

Hier ook deze problemen.

Door het aanpassen de de DNS krijg ik nu mijn mail niet meer opgehaald met Outlook en in mijn nieuwe hostingpakket Pixieset krijg ik de melding:

"The domain www.enbinkie.nl is pointed at:

domain.pixieset.com.enbinkie.nl. You need to create a CNAME record pointing to: domain.pixieset.com (exactly as shown here). Do not use your assigned Pixieset URL for the CNAME record."

 

Alleen heb ik het volgens mij allemaal goed ingevoerd??? Dus hoe krijg ik mijn mail terug en hoe kan ik mijn nieuwe Pixieset pagina koppelen aan mijn domein???

Groetjes Renate

25-01-2021 01:00
#2930

handig 4 uur bezig om deze topic te vinden... zit ook bij sitedeals.

zo iets simpels wordt zo lastig gemaakt.

heb nu de dns-en en ip aangepast en hopen dat als ik morgen wakker word het zonder problemen werkt.

 

26-01-2021 20:08
#2933

en bij mij is de Host Lifehost. 

https://cloudlifehost.com:10000/

 

zelfde vraag 

05-03-2021 15:16
#2990
Zelfde vraag, maar dan domeinnaam koppelen met Adobe Portfolio. Is 2 keer wel gelukt. Waarom lukt het nu niet? Een duidelijk, maar eenvoudig filmpje zou erg kunnen helpen en heb je er als helpdesk minder omkijken naar!
- 5 van 5 sterren -