Vimexx Facebook

Onderwerp:

oude emails verwijderen

Naam: Jan M

Titel: Member

Geplaatst op 15-06-2018 12:35

Een klant van mij bewaart onnodige emails van een aantal jaren  oud. Alles wat binnenkomt, blijft in de inbox staan.  Zo heeft hij een paar zuiden emails

Hoe zorg in directAdmin ik dat emails die ouders zijn dan 2 jaar automatisch uit de server verwijderd worden?

Datum 15-06-2018 12:35:19

Naam: Koen H

Geplaatst op 16-06-2018 13:12

Hallo Ahmed,

Bedankt voor je post op ons forum!

Helaas is het niet mogelijk om in DirectAdmin berichten die ouder zijn dan een bepaalde datum te verwijderen
Wellicht zijn er programma's zoals Outlook o.i.d. die dat voor jou kunnen doen? Maar in DIrectAdmin kan het helaas niet

Mocht je verder nog vragen hebben staat het je altijd vrij om deze te stellen!

Met vriendelijke groet,

Koen Hollander

Medewerker Klantenservice

Datum 16-06-2018 13:12:21

Naam: Arjen C

Geplaatst op 16-06-2018 15:54

@Ahmed,

Email van klant is altijd een gevaarlijk onderwerp. Er zijn namelijk mensen welke heel erg veel waarde hechten aan een mail archief van jaren. Zonder zijn ze helemaal in de stress, het verwijderen door een beheerder zou ik nooit overwegen. Zeker niet automatisch omdat er best een actuele mail voor 4 jaar oud tussen kan zitten (denk aan belasting bewijs mailtjes o.i.d.)

Misschien kan je beter uitleggen hoe om te gaan met mail en hoe een digitaal archief aan te leggen en dan een limiet van mailopslag afspreken.
Dit kan je wel per klant of per mailbox instellen. In reseller stel je het max limiet aan dataopslag in en dat is incl mail, in het klanten paneel kan je per mailbox/adres een quota opgeven.

Verder kan het ook te maken hebben met hoe de mailclient is in gesteld waarom de mails op de server achterblijven. Bijvoorbeeld POP3 of IMAP is een wereld van verschil.

Hoop dat je hier wat mee kunt, helaas kennen we niet jou specifieke situatie om een gericht advies te geven.

Datum 16-06-2018 15:54:03