Vimexx Facebook

Onderwerp:

E-mail instellen op Android: "De e-mailserver reageert niet"

Naam: Henk B

Titel: Member

Geplaatst op 17-06-2016 00:09

Hallo,

De titel zegt het eigenlijk al helemaal. Nieuw account, meer dan een dag actief, e-mail ingesteld op pc (Windows en OS-X): geen probleem. E-mail instellen op Samsung Galaxy S7, Android versie 6.0.1 werkt echter niet. Handleiding exact gevolgd (een keer of vijf, inmiddels), altijd dezelfde foutmelding: "De e-mailserver (mail.zxcs.nl) reageert niet".

Deze foutmelding komt trouwens al heel snel; er wordt niet een paar seconden gewacht op de mailserver.

Datum 17-06-2016 00:09:05

Naam: Henk B

Titel: Member

Geplaatst op 17-06-2016 09:34

Oh, oh, oh!!

Ik ben een sufferdje. Ik had het wachtwoord zorgvuldig gecontroleerd en ik was 100% zeker dat het goed was, MAARRR... ik had twee e-mailaccounts aangemaakt en bij het instellen van mijn smartphone (en iPad) heb ik de twee wachtwoorden verwisseld.

LET OP: kennelijk kan het voorkomen dat, als je op een Android of iOS apparaat een e-mailaccount instelt en je geeft een onjuist wachtwoord op, je niet de melding krijgt dat gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is, maar dat de mailserver mail.zxcs.nl niet reageert! Dat lijkt me wel iets waarvoor in de Vimexx handleiding gewaarschuwd zou kunnen worden.

Datum 17-06-2016 09:34:49 | Gewijzigd op 2016-06-17 14:30:04

Naam: Naud J

Titel: Member

Geplaatst op 17-06-2016 14:48

Beste Henk,

Dank voor je post op het forum.

Ik heb van mijn collega te horen gekregen dat je al contact had gezocht via de chat. Ik heb de betreffende handleiding aangepast en jouw bevinding erbij gezet.

Bedankt voor de feedback, we hopen zodoende met de input van onze klanten meer handleidingen te kunnen maken of eventueel handleidingen bij te stellen zodat het voor iedereen duidelijk is.

Fijn weekend!

Datum 17-06-2016 14:48:28

Naam: W.A. H

Titel: Member

Geplaatst op 21-11-2016 11:26

Wat ik ook doe krijg mijn mail niet op Android krijg de melding Kan accountgegevens niet verifiëren.

Datum 21-11-2016 11:26:51

Naam: Naud J

Titel: Member

Geplaatst op 21-11-2016 16:40

Beste,

Dank voor je reactie op ons forum.

Kan je het wachtwoord van het emailaccount in DirectAdmin onder "E-mailaccounts" resetten en dit zodoende opnieuw proberen? Ik vermoed dat je gegevens onjuist zijn. Het instellen op je Android toestel doe je als volgt: https://www.vimexx.nl/help/e-mailaccount-instellen....

Mocht je er niet uit komen dan helpen we je graag verder in een eigen topic of via een ticket!

Datum 21-11-2016 16:40:41