Vimexx Facebook

Onderwerp: Mail overzetten

17-09-2018 10:30

Is er iemand die weet of het mogelijk om bij een verhuizing ook de mail over te zetten?

Ik heb de mail bestanden van de oude server. krijg ze echter niet op de imap pagina geïmporteerd.

Peter

17-09-2018 15:38
#1639

Ja, dit is mogelijk, hier staat uitgelegd hoe je dit kunt doen: https://www.vimexx.nl/help/email-overzetten-vanaf-andere-hosting 
Kom je er met deze handleiding uit?

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers

Medewerker Klantenservice

17-09-2018 16:36
#1641

Super deze kon ik nog niet.

Het is gelukt,klant blij, ik blij .smiley

 

 

18-09-2018 06:40
#1642

Voor veel mensen brengt het eventueel verliezen van emails bij een verhuizing naar een andere host flink wat spanning met zich mee.
Heel fijn dat het helemaal gelukt is!

Waren er nog onduidelijkheden in de handleiding, bijvoorbeeld bepaalde verwoordingen? Feedback is altijd welkom!

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers

Medewerker klantenservice

18-09-2018 10:13
#1644

Hoi Arnoud

Ik vond de handleiding duidelijk.

Het lukte meteen de eerste keer.

Zie dus geen nodige verbeteringen in de handleiding.

Peter

03-01-2019 17:35
#1821

Ik vraag me af hoe het zit met de privacy bij het gebruik van imapsync-online, zoals de handleiding aanraadt. Hoe veilig is die transfer?

En daarom vraag ik me af: zou het ook werken om met DirectAdmin bij de oude hostingprovider een backup van de email data te maken, en die dan bij de Vimexx DirectAdmin weer te importeren? (i.e. https://webXXXX.zxcs.nl:2222/CMD_SITE_BACKUP?domain=XXXX.XX)

Heeft iemand dit wel eens getest? Ik overweeg een transfer vanaf een andere bekende Nederlandse hostingprovider, waar de DirectAdmin backup-module er precies hetzelfde uitziet als bij Vimexx.

22-01-2019 17:42
#1853

Misschien een hele domme vraag, maar als ik uitleg zo lees zou het betekenen dat wanneer ik de email van een bepaalde domeinnaam over wil zetten, ik eerst bij de andere partij de verhuistoken aan moet vragen om de domeinnaam te verhuizen. Maar als ik vervolgens dan de handel verhuist naar Vimexx, ben ik toch meteen alles kwijt wat er bij de andere hosting partij staat (dus ook mijn email) of zie ik dat verkeerd?    

22-01-2019 20:49
#1855

Beste Ramon,

Wat betreft de veiligheid kan ik begrijpen dat er enige argwaan gewekt kan worden bij een online tool als deze.
Echter heb ik zojuist geprobeerd om hier speculatie/discussies over terug te vinden, maar persoonlijk kan ik echt niets vinden waar gesproken wordt over security issues met deze tool.
Dat verbaasde mij eerlijk gezegd enigszins, dat er niet eens een discussie over terug te vinden is, maar ik ben daarmee positief verrast.
De zoektermen die ik gebruikte waren:

lamiral imapsync unsafe
en
lamiral imapsync secure

Desalniettemin zal hetgeen jij voorstelt ook prima werken, maar die optie is enkel een mogelijkheid wanneer de oude hosting ook DirectAdmin gebruikt.
In jouw geval zal het dus een uitstekend alternatief zijn, als je liever geen gebruik maakt van imapsync.

 

Beste J. v,

Wanneer je oude hosting nog online is, is het zelfs na het verhuizen van je domeinnaam nog mogelijk je email te synchroniseren.
Persoonlijk zou ik aan willen raden, voor de zekerheid, eerst een imapsync uit te voeren voordat je het domein overzet naar de nieuwe hosting en daarna nogmaals wanneer het domein overgezet is.

Je zult wel de Host van je voormalige hosting nodig hebben om de tweede imapsync uit te kunnen voeren, zonder je domeinnaam. Een IP adres is hiervoor vaak het makkelijkst.
Deze kan je achterhalen met deze site: https://securitytrails.com/domain/voorbeeld.nl/history/a
Dat IP adres kan je dan als Host 1 gebruiken.

Hopelijk is het zo duidelijk genoeg beschreven, maar mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag!

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers
Medewerker Klantenservice

20-03-2021 14:34
#3022

Ik heb een webhosting pakket plus afgenomen. Nu wil ik het domein en mail verhuizen via de verhuisservice. Volgens de instructies van de handleiding. Echter, de handleiding zegt niets over de extra velden die gevuld kunnen worden mbt emailadres en mailserver. Ik wil natuurlijk nog steeds gebruik kunnen maken van de bestaande emailadressen. Moet ik die emailadressen opvoeren in het verhuisverzoek? Met de mailserver van de bestaande hostingpartij waar de mail vandaan komt? 

 

Bvd. 

Groet Niek

- 5 van 5 sterren -