Vimexx Facebook

Onderwerp: Klant/gebruiker heeft problemen met versturen en ontvangen van mail

23-09-2018 11:20

Voor onze vereniging host ik de boel alhier en ook het hele mailgebeuren. 

Onze secretaris geeft aan dat zij problemen heeft met versturen van mail. Verstuurt ze een bericht met haarzelf in de bcc dan komt deze niet aan en wordt niet verstuurd. Verstuurt ze het nogmaals vanuit 'Verzonden berichten' dan gaat het wel goed. Wat kan hier oorzaak/probleem zijn? Probleem is niet gelimiteerd tot 1 device. Het is zowel op iPhone, iPad als desktop.
Het wordt een beetje irritant vindt zij. Alvast bedankt voor de goede tips. Aanvullende vragen kunnen/mogen uiteraard gesteld worden.

24-09-2018 20:17
#1656

Is dit op een specifiek e-mail adres, u zou het eens kunnen proberen met een nieuw nog niet bestaand e-mail adres aan te maken. Deze configureren om te testen of het probleem blijft bestaan. Slechtste optie is om het betreffende adres op de server te verwijderen en het opnieuw aan te maken als het met het nieuwe adres het probleem niet heeft.

Bedenk wel dat hier de bewaarde mail verwijderd worden van de server. Terug plaatsen van de backup van de server zou hierin een oplossing bieden.

24-01-2019 16:03
#1859

Ik heb dit probleem ook. Inmiddels veelvuldig contact gehad met jullie via Chat. Ik kom er nu zelf achter dat de mail is blijven hangen in de webmail als zijnde SPAM. Ook vond ik daar een mailtje van een klant. Deze heb ik dus zelf nooit lokaal ontvangen.

25-01-2019 11:53
#1861

Hebben jullie al in de Spambox van je webmail (directadmin) gegekeken? Dit is waarschijnlijk bij mij het euvel! Je Spamfilter of van Vimexx kan onjuist/te strak ingesteld staan.

25-01-2019 13:38
#1862

Ben ik weer. Nadat ik bezig was met een uitgebreide ticket naar Vimexx, bedacht ik me ineens, dat ik nog 1 ding kon doen. Spamassassin in je directadmin aanpassen. En bij Email Whitelist, je mailadres plaatsen. En ja hoor, nu krijg ik mijn mail wel binnen op bcc. Hopelijk jullie ook.

01-02-2019 10:06
#1867

een andere oplossing wat je zou kunnen doen is werken met sendgrid, zij hebben een uitgebreide API mail systeem 
hier door kan je niet alleen spam tegen houden, maar ook in zien of de geadresseerde persoon de email heeft ontvangen, gelezen, verwijdert ect 
je hebt alleen goede PHP-er nodig die dit kan inbouwen binnen de website 

- 5 van 5 sterren -