Vimexx Facebook

Onderwerp: .be domeinnaam naar een derde persoon

20-01-2019 16:32

Ik heb hier een .be domeinnaam geregistreerd en gekoppeld aan een subdomein van mijn bestaande .nl domein hostingaccount.

Nu wil ik deze .be domeinnaam aan een derde persoon overdoen, zodat deze de houder is en aan zijn eigen account bij zijn eigen hosting provider kan koppelen. En dat de verdere verlengingskosten naar deze derde persoon gaan.

 

Moet ik eerst deze derde persoon als een nieuwe houder aanmaken, deze de houder van de .be domeinnaam maken en daarna een verhuiscode aanvragen en aan deze nieuwe houder geven of is alleen het geven van een verhuiscode voldoende?

21-01-2019 16:48
#1848

Beste Ronald,

Er vanuit gaande dat deze persoon zijn/haar eigen account heeft, dient deze persoon zelf een domeinhouder aan maken (als hij/zij deze nog niet heeft aangemaakt) en kan deze domeinhouder gekozen worden bij het verhuizen.
Jij hoeft dan enkel de verhuistoken te geven. Deze persoon kan de rest dan zelf regelen.

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers
Medewerker Klantenservice

23-01-2019 21:30
#1856

Hallo Arnoud,

Dank je voor je antwoord. Maar je gaat ervanuit dat deze derde persoon ook een account bij Vimexx heeft en dat is niet het geval. Ik weet niet hoe de domeinnaam registratie en koppeling bij de hosting van deze derde persoon is geregeld, maar ik ga ervanuit dat deze de domeinnaam kan verhuizen en koppelen.

Met het geven van de verhuiscode zal het waarschijnlijk wel lukken om te verhuizen,  maar hoe wordt de te naam stelling overgezet?

Grtz

24-01-2019 09:56
#1858

Beste Ronald,

Bij het verhuizen zal het systeem van de nieuwe registrar domeinhouder gegevens moeten opgeven. Dit zal deze persoon dus ergens in hun systeem aan moeten geven.
Hoe dit precies werkt in een ander systeem, kan ik je helaas niet vertellen. Dat kan deze persoon het beste bij de desbetreffende helpdesk navragen.

Met vriendelijke groet,
Arnoud

- 5 van 5 sterren -