Vimexx Facebook

Onderwerp: Catch-22 bij verhuizen email naar vimexx?

19-11-2016 18:38

Hallo,

ik wil zsm twee domeinen naar Vimexx verhuizen. De websites die daarom staan leveren geen probleem op, maar ik ben niet helemaal zeker hoe ik de mailaccounts die op die domeinen zijn aangemaakt het best kan verhuizen.

Naar wat ik elders kan lezen, komt het proces neer op:

- zorg dat het bestaande mailaccount een IMAP account is (hoewel het me niet duidelijk is wat dat hierbij voor voordeel biedt);
- maak bij de nieuwe provider en in de mail client een tweede email account aan gebaseerd op de nieuwe server;
- sleep de inhoud van het oude naar het nieuwe account - en de mail client doet de rest.

Maar toch rijzen hier een paar vragen.
Stel, het te verhuizen domein is domein.org, en het mailadres wat ik wil verhuizen is luthien@domein.org.

Als ik bij Vimexx dat nieuwe tweede luthien@domein.org email account zou willen aanmaken, dan neem ik aan dat ik eerst domein.org naar Vimexx moet verhuizen?

Alleen: zodra ik de verhuizing in gang zet, denk ik dat ik luthien@domein.org niet meer bereiken omdat domein.org niet meer naar oudeprovider.nl verwijst.
Dus valt er helemaal niks te verhuizen.

Samengevat: om mijn mail te kunnen verhuizen moet ik eerst mijn domein verhuizen.
Maar als ik mijn domein verhuis, kan ik mijn mail niet meer verhuizen.

Een perfect voorbeeld van een Catch-22 situatie!
Maar ik neem aan dat er ergens iets niet klopt van mijn aanname hierboven. Ik kan er alleen niet achterkomen wat.

Weet iemand hoe dit moet?


* Catch-22: https://en.wikipedia.org/wiki/Catch-22

"There was only one catch and that was Catch-22, which specified that a concern for one's safety in the face of dangers that were real and immediate was the process of a rational mind. Orr was crazy and could be grounded. All he had to do was ask; and as soon as he did, he would no longer be crazy and would have to fly more missions. Orr would be crazy to fly more missions and sane if he didn't, but if he were sane he had to fly them. If he flew them he was crazy and didn't have to; but if he didn't want to he was sane and had to. Yossarian was moved very deeply by the absolute simplicity of this clause of Catch-22 and let out a respectful whistle.
"

20-11-2016 17:37
#374

ik heb al iets bedacht: ik kan natuurlijk hier alvast tijdelijk.mailadres@mijn.subdomein.bij.vimexx.nl (of zoiets) aanmaken; dan de luthien@domein.org email die op oudeprovider staat daarheen kopiëren; dan domein.org naar vimexx verhuizen, luthien@domein.org hier opnieuw aanmaken en tenslotte de mail van tijdelijk.mailadres@mijn.subdomein.bij.vimexx.nl naar luthien@domein.org kopiëren.

Eitje :)


Hoewel ik toch denk dat het eenvoudiger zou moeten kunnen

21-11-2016 16:37
#378

Beste Luthien,

Dank voor je post op ons forum!

Je bent al goed in de richting! Wij hebben een gemakkelijkere methode, als je in een ticket de mailserver en inloggegevens van je emailadressen plaatst dan zullen wij de emails synchroniseren. Hiervoor heb je uiteraard wel een hosting pakket bij nodig.

Je kan een ticket aanmaken via het klantenpaneel waarna wij je graag verder helpen!

- 5 van 5 sterren -