Vimexx Facebook

Onderwerp: Server offline - Pagina 2

17-01-2022 00:32

Dag beste Vimexx,

Volledig web0084 is offline, alle websites op deze server zijn offline bij mij en de DirectAdmin is niet te bereiken.

Meerdere klanten draaien verlies, ja ook op dit tijdstip...

Hoe snel is de server weer up and running?

28-01-2022 08:31
#3560

Dankjewel voor je bericht Jard; ik heb inmiddels een ticket ingeschoten.

Mag ik hier opmerken dat ik volledig begrijp dat jullie een ddos moeten mitigeren, maar even een mailtje naar jullie klanten wel op zijn plaats zou zijn geweest? Ik ben nu al dagen met KPN in de weer om te kijken of het probleem aan hun kant ligt en ondertussen heb ik behoorlijk wat data verstookt op mijn 4G-bundel om mijn hostingpakket (en dat van mijn partner) te kunnen gebruiken.

Wellicht was het ook handiger geweest om een iets minder strenge selectie te maken; ik kan me namelijk niet heugen dat ik veel foutieve inlogpogingen heb gedaan deze week. Wellicht eerst beginnen met IP-ranges buiten NL te blokkeren en daarna te kijken naar IP-adressen waar (bijvoorbeeld) meer dan vijf foutieve inlogpogingen zijn ondernomen in de afgelopen 48 uur (of zoiets; ik roep ook maar wat). 

Maar uitsturen van een mail met een mededeling dat je mogelijk niet kunt inloggen en even contact moet opnemen met support (en een uitleg waarom) zou al veel (heel veel) frustratie schelen.

Dit moest ik even kwijt.

Groet,

Erwin.  

30-01-2022 20:20
#3569

Ik ben bezig met mijn website vandaag en nu is de server web0146 offline ik kin er rond 19:20 nog op maar nu al 15 minuten niet, ik weet niet wanneer het begonnen is maar hoop dat hij het snel weer doet.

Met vriendelijke groet,

Patrick Bakkum
PBDier

- 5 van 5 sterren -