Vimexx Facebook

Onderwerp: Prullenbak wordt automatisch geleegd = onwenselijk

16-03-2022 21:58

Sinds een week of vier wordt de prullenbak van mijn man automatisch geleegd. Het is zo opeens zonder aanleiding begonnen. Ook de instellingen in zijn telefoon, Thunderbird op zijn pc, Thunderbird op mijn laptop en pc zijn en in de webmail zijn niet veranderd. Er is nergens iets veranderd en dit is opeens ontstaan. We hebben het zo ingesteld dat deze map nooit automatisch geleegd mag worden maar toch is de mailbox elke keer spontaan leeg.

Is er een manier om er achter te komen wat er aan de hand kan zijn?


Het antwoord via een ticket was er een waar ik eerlijk gezegd niets mee kan. Wellicht kan een ander me dit uitleggen?

Het verschilt wanneer de prullenbak geleegd wordt, aangezien het systeem naast 'periodiek opschonen' de Trash ook leegt wanneer een plotselinge toename van schijfruimte gebruik per direct meer disk space nodig heeft.
Hierdoor hoef jij als klant zijnde (vrijwel) nooit te wachten tot systeembeheer de schijfruimte van de server opgehoogd heeft.
We kunnen hierin geen prioriteit geven aan het bewaren van bestanden waarvan jij als klant besloten hebt dat deze verwijderd mogen worden.
Aangezien dit de essentiële functionaliteit van ons Shared Hosting platform waarborgt, is dit niet iets dat we aan kunnen passen ben ik bang.

Je kunt in plaats van verwijderen ervoor kiezen je mails te archiveren, waardoor deze niet 'geraakt' worden door dit systeem of een VPS/Dedicated Server afnemen.
Op een eigen server, kan de server-configuratie op jouw voorkeur afgesteld worden zonder rekening te hoeven houden met andere klanten.

20-03-2022 20:14
#3645

Niemand een idee?

23-03-2022 16:34
#3654

Hey Elenka,

De prullenbak wordt nooit bijgehouden op de server, deze wordt periodiek leeggemaakt. De interval hiervan kan soms iets afwijken afhankelijk van hoe vol een server is. Als je graag mail wilt  bewaren, dan is het sterk aan te raden deze in een folder te bewaren en niet in de prullenbak, daar is deze helaas niet voor bedoeld! 

- 5 van 5 sterren -