Vimexx Facebook

Onderwerp: Website overzetten naar nieuwe domeinnaam

15-02-2023 16:42

Ik heb een uitdaging waarbij ik niet goed weet waar en hoe te beginnen. Ik heb een website bij Vimexx gehost evenals de domeinnaam. Het gaat om wk2022pool.nl. Het betreft een Wordpress website. 
Nu heb ik voor het EK in 2024 de domeinnaam ek2024pool.nl vastgelegd. Ik wil nu de website bereikbaar maken via de nieuwe domeinnaam, zodanig dat ik ook via die domeinnaam in kan loggen op de backend van Wordpress. 
Welk stappenplan moet ik volgen om dit vlekkeloos te laten verlopen? De aanpassingen in de tekst en afbeeldingen (oa logo) kan ik naderhand wel via Wordpress aanpassen.
Bedankt voor de hulp.

27-02-2023 13:02
#4311

Simpel:

Maak een backup van je 2022 site met All In One WP Migration. 

Installeer op je nieuwe domein Wordpress, en daarna dezelfde plugin.

Zet je permalinks meteen goed.

Importeer op je nieuwe de site de backup van de 2022 site.

Permalinks nog een keer zetten: klaar!

 

Mocht je hulp nodig hebben, dan hoor ik het wel :-)

 

27-02-2023 15:34
#4312

Hoi Jurgen,

Ik begrijp je uitleg, maar het is zo dat ik slechts één hosting pakket heb en hierop staat de wk-pool.
Nu heb ik de nieuwe domeinnaam geregistreerd en deze gekoppeld aan hetzelfde hostingpakket. Als ik dus inlog in DirectAdmin via het domein ek2024pool.nl krijg ik beide domeinen te zien. Als ik dan doorklik op ek2024pool.nl zie ik dat daar de WK-pool al geinstalleerd is. 
Ik hoef toch geen aparte hosting voor ek2024pool.nl af te nemen als ik die al heb? 

27-02-2023 16:25
#4314

Hoi Frans,

Nee, je kan met 1 hosting pakket meerdere domeinen hosten en dus ook verschillende websites hosten. Als je het domein al hebt gekoppeld aan je hosting pakket, dan kan je bij de Wordpress installatie ook dat nieuwe domein selecteren.

 

03-03-2023 10:36
#4324

Het is gedeeltelijk gelukt en ik moest er vanwege de bestandsgrootte wel All In One WP Migration premium voor aanschaffen. 
Ik zie wel dat als ik nu naar ek2024pool.nl ga dat ik op wk2022pool.nl terecht kom. Als ik echter ek2024pool.nl/home intyp kom ik wel op de juiste pagina. Die pagina wordt echter niet correct weergegeven (dat zie je wel als je 'm opent). Hoe los ik deze beide zaken nog op?
 

- 5 van 5 sterren -