Vimexx Facebook

Onderwerp:

Inodes uitbreiden

Naam: Martin N

Titel: Member

Geplaatst op 19-12-2017 03:29

Is er een mogelijkheid om het maximum aantal inodes uit te breiden?

Ik heb een Magento Hosting afgesloten bij jullie, maar kwam laatst al tegen het maximum aantal Inodes aan door een mailing door de CronJob.
Nu is de mailbox van het account zelf moeilijk bereikbaar (vaak time-out).

Ik probeer een multishop Magento op te zetten met meerdere leveranciers (stuk of 4) maar elk heeft een 50.000 ~ 100.000 artikelen (maal aantal afbeeldingen) loop ik weer tegen de beperkingen aan.
Daarnaast telt elk mailtje ook mee als inode.

Zijn hier oplossingen voor?

Datum 19-12-2017 03:29:55

Naam: Naud J

Titel: Member

Geplaatst op 19-12-2017 12:00

Beste Martin,

De inodes limiet is natuurlijk puur uit veiligheid (zie https://www.vimexx.nl/help/inodes-limiet). Een oplossing is er zeker maar dan in de zin van een eigen server, de prijs hiervan ligt helaas wel stukken hoger, echter krijg je er natuurlijk ook veel meer kracht en performance voor terug. Als je een mailtje stuurt naar sales@vimexx.nl of in de live chat voor sales kiest dan kunnen we samen kijken naar het beste oplossing voor je!

We zien je graag verschijnen!

Datum 19-12-2017 12:00:53

Naam: Michael M

Titel: Member

Geplaatst op 26-01-2018 12:21

ik ga zelf ook tegen dit probleem aanlopen...    voor een html site met foto's heb ik geen kracht / performance voor nodig :)

laat ik vooropstellen van ik tevreden ben over Vimexx,   maar misleidend is de kop wel een beetje ;)
"Maximaal : Voor de echte grootverbruikers onder ons. Onbeperkt aantal opslagruimte, dataverkeer en domeinen"

Datum 26-01-2018 12:21:59

Naam: Naud J

Titel: Member

Geplaatst op 26-01-2018 16:26

Beste Michael,

Dank voor je reactie en je feedback. Het is zeker niet onze insteek om te misleiden, in tegendeel zelfs want de veiligheid is natuurlijk voor iedereen belangrijker? We geven dit daarnaast ook netjes en inzichtelijk weer op de hosting pakketten pagina's en daarnaast ook nog in het hosting paneel zelf. Mocht je hier achteraf achter komen dan kan je altijd als je binnen de 14 dagen valt aanspraak maken op de niet goed, geld terug garantie.

Fijn weekend!

Datum 26-01-2018 16:26:52

Naam: Michael M

Titel: Member

Geplaatst op 12-02-2018 15:59

" We geven dit daarnaast ook netjes en inzichtelijk weer op de hosting pakketten pagina's en daarnaast ook nog in het hosting paneel zelf "

 

in Maart 2017 stond er nog niets over op de website. 
ook in mijn paneel zie ik geen limiet. of  heeft mijn pakket  geen limiet ? of wordt er iets anders bedoeld ? - kortom onduidelijkheid ;)

 

 


 

 

Datum 12-02-2018 15:59:38

Naam: Mitchel M

Titel: Member

Geplaatst op 12-02-2018 17:45

Beste Michael,

Volgens mij heeft het er destijds al wel gestaan, maar dat maakt het voor jou niet anders of minder vervelend, je hebt tenslotte een doel met je pakket wat je nu niet haalt. Je kan echter zoveel opslaan als je wil, alleen gaat het om het aantal files wat we nu beperken. Je kan hier op server niveau grote problemen mee ervaren en vooral verlies je ook veel performance. Iets wat jij niet nodig hebt, maar waarmee andere klanten elkaar wel kunnen gaan steken en dat is wat we niet willen met shared hosting. 

Binnenkort bieden we hiervoor ook een oplossing, wat nu nog in de test fase staat. Hiermee omzeilen we het probleem en kan je gewoon verder rustig doorgroeien met het doel om veel foto's op te slaan. Mocht je toch naar iets anders op zoek zijn en struikelen over het huidige inode limiet, dan snappen we dat en staan we je niet in de weg. We kunnen dan de huidige looptijd zonder probleem crediteren zodat je daarmee alsnog een geschikte oplossing voor je doel kunt vinden!

Datum 12-02-2018 17:45:06

Naam: Willem H

Titel: Member

Geplaatst op 08-04-2018 11:44

Vimexx prima hosting tot nu toe! En prima service!

Maar: Hier nog een groot verbruiker, die binnen een week erachter komt dat de huidige inode limiet  niet toereikend zal zijn. Jammer dat dit pas duidelijk wordt  nadat je een hosting pakket hebt afgesloten en de website aan het opbouwen bent.  Dit zou beter moeten worden gecommuniceerd.
Hebben jullie al een oplossing, zoals voorgaande bericht is beschreven? 

Datum 08-04-2018 11:44:01

Naam: Naud J

Titel: Member

Geplaatst op 11-04-2018 15:48

Beste Willem,

Dank voor je reactie.

Helaas hebben we nog niet de capaciteit beschikbaar waarmee we hetgeen wat mijn collega benoemt kunnen omzeilen. Wel geven we het altijd weer op de webhosting pagina om zodoende te voorkomen dat klanten hier later pas achterkomen, helaas blijkt in de praktijk dat klanten hier overheen kijken en vervolgens later pas achter de limiet komen als dit daadwerkelijk geraakt word, natuurlijk erg vervelend en daarom bekijken we nog steeds de mogelijkheden om dit te omzeilen.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

Met vriendelijke groet,

Naud

Datum 11-04-2018 15:48:19