Vimexx Facebook

Onderwerp: Redirect behouden, Wordpress installeren en website maken

19-07-2018 18:47

Allereerst wil ik Vimexx complimenteren met de duidelijke handleidingen.

Mijn domeinnaam verwijst nu naar mijn gratis website bij Wordpress. Ik heb vanmiddag een webhostingpakket gekocht. Domeinnaam en hostingpakket natuurlijk bij Vimexx. Als ik nu de domeinnaam aan mijn hostingpakket koppel werkt de verwijzing naar mijn gratis website niet meer.

Ik wil graag op mijn webhosting Wordpress installeren, mijn website opnieuw ontwikkelen met een template die ik ga kopen en als ik daarmee klaar ben mijn domeinnaam koppelen aan mijn hostingppakket. Zolang ik daarmee bezig ben moet de verwijzing naar mijn gratis website blijven werken.
De handleiding voor het installeren van Wordpress vermeldt echter dat de koppeling domeinnaam - hostingpakket actief moet zijn om te kunnen installeren (tenminste dat maak ik er uit op), dus hoe kan ik dit doen?
 

Albert.

19-07-2018 20:39
#1538

Hallo Albert,

Allereerst natuurlijk geweldig te horen dat je zo tevreden bent over onze handleiding!
Mocht je nog suggesties hebben voor nieuwe handleidingen, of op- of aanmerkingen over de bestaande handleidingen, dan horen we dit ook graag.

Dan betreffende je vraag, vraag ik mij allereerst af of je de redirect het ingesteld langs Domeinen beheren in het Vimexx klantenpaneel.
Als dit het geval is, dan is het waarschijnlijk het gemakkelijkst je domein gewoon in DirectAdmin toe te voegen. (zonder daadwerkelijke koppeling van je domein hier naartoe)
Wanneer je vervolgens de aanpassing in je hosts bestand maakt, zoals deze hier beschreven staat: https://www.vimexx.nl/help/hosts-bestand-windows-en-mac-instellen
Zou jij, in tegenstelling tot de rest van de wereld, de website bereiken zoals hij getoond zal worden vanaf onze servers.

Zo kan je dus de website ontwikkelen op de server zelf en hoef je hierna ook niet meer de website hoeven verhuizen oid.
Hij staat dan al gewoon perfect waar hij moet staan.

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers

Medewerker Klantenservice 

19-07-2018 21:48
#1539

Beste Arnoud,

Bedankt voor je snelle en duidelijke reactie. Ik heb je instructies opgevolgd en Wordpress geïnstalleerd, het host-bestand aangepast en het werkt. Volgende stap is het installeren van de template maar met jullie handleiding kom ik daar vast wel uit.

Mijn tip: ik ben vast niet de enige die dit zo wil. Misschien zou je deze werkwijze als handleiding beschikbaar kunnen maken.

Hartelijke groeten,

Albert Grit

- 5 van 5 sterren -