Vimexx Facebook

Onderwerp: Hostingpakket van Vimexx en toch betalen voor Wordpress websitehosting?

03-08-2019 13:12

Ik heb een hostingpakket Vimexx gekoppeld aan Domeinnaam. Er wordt gezegd dat er ca. 50 gratis websitepakketten zijn waaruit je kan kiezen. Hoe kom ik daar? Want als ik een WordPress website maken kies, dan met ik weer een webhostingpakket koppelen??? Ik snap niet hoe ik kan starten met het maken van een gratis website.

03-08-2019 15:06
#2143

Beste Sylvia,

Waar zie je precies staan dat er 50 gratis pakketten zijn? Wij hebben op dit moment helaas geen gratis pakketten, namelijk.
Hier kan je onze hosting pakketten vinden: https://www.vimexx.nl/webhosting

Met vriendelijke groet,
Arnoud

03-08-2019 16:40
#2146

Vind 50 ook niet meer terug.. wel gratis website maker tool en keuze uit frames. Heb nu Basic Wordpress Websitemaker gekocht. Is het nu de bedoeling dat ik me registreer bij Wordpress.com en dan?

Het is me niet duidelijk "waar" ik kan starten met website maken.

05-08-2019 18:18
#2147

Beste Sylvia,

WordPress staat los van WordPress.com. Daar hoef je dus geen account te registreren.
De .com versie van WordPress is namelijk inclusief hosting vanuit WordPress zelf. Als 
We hebben een erg complete handleiding over het beginnen met WordPress: https://www.vimexx.nl/help/nu-je-website-maken-met-deze-ideale-wordpress-handleiding  

Mochten er verdere vragen zijn, dan horen we het graag!

Met vriendelijke groet,
Arnoud

16-09-2019 09:57
#2197

Blijft de vraag open: Waarom nog betalen voor wordpress support als je al een doein en hosting hebt bij Vimexx?

21-10-2019 11:18
#2234

Hi,

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag.

Ik heb zojuist hosting en een domeinnaam via jullie aangeschaft omdat ik hier een Wordpress website op wil plaatsen. Nu zie ik dat ik weer apart moet betalen omdat te doen, terwijl Wordpress toch een gratis tool is. Ik heb ook zelf al een thema wat ik graag op deze website wil gebruiken.

Ik hoor graag van jullie wat ik nu het beste kan doen om mijn eigen Wordpress site via Vimexx te laten draaien.

19-01-2020 15:35
#2378

Ook ik heb deze vraag. Voel me een beetje opgelicht moet ik eerlijk zeggen.

24-01-2020 15:13
#2389

Hoi allen,

wat ik denk is dat Sylvia heeft gelezen dat je kunt kiezen uit 50 softwarepakketten. Die kun je dan installeren op je hostingpakket met Installatron of Softaculous. 

Dat WordPress een gratis (lees: vrij beschikbaar) pakket is, betekent niet dat het je geen geld hoeft te kosten om het ergens te hosten.

WordPress werkt op een webserver die PHP ondersteunt en gebruikt een database MySQL. Vimexx biedt (tegen echt minimale betaling overigens, kan al vanaf €0,45 per maand, het Start pakket) een plek waar je die diensten tot je beschikking hebt en daar kun je dan het gratis pakket WordPress opzetten.

Mocht je toch denken dat je geen geld hoeft te betalen aan een ander (bedrijf) om WordPress te draaien dan heb je nog deze optie: zet thuis een computer dag en nacht aan, installer daar PHP, een webserver en een databasesysteem op en koppel dat aan het internet (via je router toegankelijk maken). Dan hoef je alleen nog maar je domeinnaam aan je IP adres te koppelen en dan dan kan het helemaal "gratis". Maar ook thuis zal je computer stroom verbruiken en moet je zelf nog de moeite doen om je te verdiepen in het installeren van de benodigde software.

 

29-01-2020 19:57
#2399

Begrijp ik uit bovenstaande goed dat een webhosting pakket niet universeel is maar dat bvb een "Webhosting NederlandCompleet" niet hetzelfde is als een "Joomla hostingCompleet" of een "Wordpress WebsiteCompleet".

Indien je tijdens de contractduur wilt veranderen van cms moet je opnieuw een ander hostingpakket kopen?

25-06-2020 16:34
#2634

Dag Jimmy,

Dankjewel voor je bericht. Dat is niet het geval, wij gebruiken de verschillende namen van de hostingpakketten om de vraag in de gaten te houden maar inhoudelijk zijn de pakketten hetzelfde. Je kan wanneer je wilt bijvoorbeeld je CMS helemaal wijzigen en een nieuwe website bouwen. Daar ben je natuurlijk vrij in.

Met vriendelijke groet,
Jesse 

- 5 van 5 sterren -