Vimexx Facebook

Onderwerp: Probleem bij het gebruiken van ftp_fget

04-03-2021 16:34

Hallo,

 

Ik wil een PHP script laten uitvoeren op mijn website, waarin een bestand van een ftp server wordt gehaald, en dan verstuurd naar een gebruiker. Echter, wanneer ik de functie ftp_fget probeer op te roepen, zie ik..

ftp_fget(): Opening BINARY mode data connection for ...

Hetzelfde probleem kreeg ik ook toen ik dit teste met IIS. Ik las ergens dat dit te maken zou kunnen hebben met firewall, en ik dacht toen laat ik het proberen op de vimexx server kijken of het daar wel werkt. Maar helaas zie ik hier dezelfde tekst.

Ik ben niet bepaald kundig met PHP of het instellen van servers, dus ik hoopte dat ik hier wellicht een antwoord kon krijgen (of een tip).

 

Gr.

Maarten

11-03-2021 15:09
#3000

Ik heb nog wat opgezocht, en ik vermoed dat het probleem te maken heeft met server instellingen op jullie server.

 

Uit deze post haal ik dat het misschien te maken heeft met de gespecifierede poort nummers voor passieve ftp in DirectAdmin. Blokkeert de firewall van jullie wellicht de poorten die nodig zijn voor een passieve ftp verbinding? Of moet ik wellicht nog extra DNS records toevoegen voor mijn domein hiervoor?

 

Gr.

Maarten

17-03-2021 18:53
#3016

Hallo,

 

Dit bleek uiteindelijk niks te maken te hebben met de vimexx servers.

Deze topic kan worden verwijderd.

 

Gr.

Maarten

- 5 van 5 sterren -