Vimexx Facebook

Onderwerp: Verdeling CPU/RAM + FUP-vraag

04-04-2021 10:47

Hallo

Ik ben net in het reseller-pakket gestapt. Ik ben hier nieuw in en wil dit graag rustig uittesten door er in de toekomst steeds meer websites aan de koppelen en eventueel te groeien. Ik heb echter 2 vragen:

1. Hoe loopt de verdeling van de CPU/RAM? Hoe meer websites je host, hoe minder snelheid denk ik? Hoeveel websites kan je hosten om nog een optimale snelheid te behouden voor elke website? Het gaat hierbij voorlopig over kleine websites met enkelen 100den bezoekers per maand. Of krijgt elke gebruiker de volle potCPU/RAM, wat me dan weer onlogisch lijkt?

2. Bij de normale webhosting is er een FPU voor het dataverkeer. Momenteel zit in het pluspakket waar nog geen ongelimiteerd dataverkeer inzit. Misschien schaal ik later nog wel op naar een duurder pakket, afhankelijk van de groei. Als ik nu in de tussentijd over mijn dataverkeer van al deze websites samen zou komen, geldt er dan ook een FUP, net als bij de normale hosting?

Mvg

Jelle

20-07-2021 10:23
#3196

Onze ervaring is dat met zo'n 10 normale sites de prestaties echt prima zijn. Webshops, elearning e.d. niet meer dan vijf. Immers slokt iedere installatie een stuk van jouw RAM op. Dus niet teveel willen uitmelken op die paar centen, dan hebben jouw klanten een prima ervaring. 

- 5 van 5 sterren -