Vimexx Facebook

Onderwerp: Vimexx en ddos aanvallen...wat nu?

04-10-2022 00:28

Ik ben inmiddels reuze benieuwd naar de ervaringen van andere (resellers) gebruikers met Vimexx Support in combinatie met ddos aanvallen op websites in je pakket.
Even korte uitleg:
Ik heb voor een reseller hosting pakket bij Vimexx gekozen omdat ik niet een eigen server in beheer wil hebben vanwege alle technische rompslomp. Dus meer gericht om mijn klanten, allemaal kleine ondernemingen op eenvoudige wijze een domeinnaam en webhosting aan te kunnen bieden. Ik dacht dus bij Vimexx in veilige handen te zijn.

Donderdag 29 september kreeg ik in de ochtend het eerste Ticket. Een ddos aanval op een website in mijn pakket....geen paniek, website is offline gehaald en even de boel af laten koelen is meestal beste strategie volgens Vimexx support. Na 24 uur zou men bekijken of het weer online kon.. Al snel een tweede ticket en weer een ddos aanval op een andere website in mijn pakket. Zelfde boodschap en de site was offline gehaald maar nu met een waarschuwing dat bij een volgende ddos aanval mijn gehele pakket offline zou gaan.
En ja hoor, even later weer een ticket met de melding dat mijn reseller pakket offline gezet was en niet meer online zou komen. Ik moet maar een VPS / Dedicated server nemen of zoiets !

Vrijdag 30 september kreeg ik in de ochtend weer een ticket. er was een vierde ddos aanval geweest op een website uit mijn pakket en offline gezet volgens de melding. Nu was al sinds de dag ervoor geen enkele website uit mijn pakket bereikbaar dus ik reageerde met de vraag hoe dat dan mogelijk is wanneer alles aal offline is gehaald. Helaas krijg ik daar geen antwoord op, wel dat de ticket gesloten wordt en ze in een ander ticket verdergaan.

Inmiddels maandag 1 oktober en Daarin wordt mijn vraag ook niet beantwoord en ik moet maar aan die VPS / Dedicated want,  en ik citeer: Deze sites kunnen op ons Shared platform niet terug online, vrees ik, gezien het risico dat dit vormt voor alle andere klanten op deze gedeelde server.

Het gaat in principe om 4 websites die aangevallen waren en offline gezet zijn maar Vimexx heeft mijn hele pakket offline gezet. 
De getroffen websites zijn goed onderhouden en steeds voorzien van updates. Kreeg ik maar een hint wat er dan eventueel aan schort dan kan ik misschien nog iets ondernemen bij de desbetreffende klanten. 

Dussss, iemand die iets soortgelijks meegemaakt hebt? ik hoor het graag

 

05-10-2022 17:42
#3921

Vimexx claimt overal ddos goed geregeld te hebben. Het niet online brengen van je sites vind ik niet kunnen. mogelijk kun je iets doen met een htaccess firewall? Zoek eens op 7g firewall. Ik zou het toch maar weer eens in een ticket gooien... ik vind het een erg vreemd verhaal. Je gaat juist (o.a.) bij een hoster omdat zij dit soort dingen regelen....

- 5 van 5 sterren -