Vimexx Facebook

Onderwerp: Nameservers aanpassen via API

25-01-2023 19:50

Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik ben op zoek naar een compleet request voor het updaten/opslaan van de nameservers via de API via WHMCS. Dit werkt momenteel niet met de VIMEXX plugin voor WHMCS en ik wil uitzoeken of het uberhaupt werkt, 


Groet,

Tom 

25-01-2023 21:28
#4245

Ik ben nu zover dat ik geen melding meer krijg van een invalid api call maar krijg nu de volgende respons: {"message":"Nameserver niet aangemaakt","result":false,"data":[]} . Wat is hier de oorzaak van en hoe ga ik hier mee om?

25-01-2023 21:32
#4246

PUT /api/v1/whmcs/domain/nameservers HTTP/2
Host: api.vimexx.nl
Authorization: 
Content-Type: application/json
User-Agent: PostmanRuntime/7.30.0
Accept: */*
Cache-Control: no-cache
Postman-Token: fbd01b00-fcaa-4748-9014-916156e157c8
Accept-Encoding: gzip, deflate
Content-Length: 215

{"body":{"sld":"example","tld":"nl",
"nameservers":[{"ns":"ns1.example.nl"},{"ns":"ns2.example.nl"},{"ns":null},{"ns":null}],
"name":"whmcs-example.nl"
},"version":"8.4.0-release.1"
}

05-03-2023 22:28
#4329

Opgelost! 

De melding: "Nameserver niet aangemaakt" komt omdat ik (whitelabel) nameservers wilde instellen die Vimexx nog niet kent of niet heeft goedgekeurd. Als ik reeds bij Vimexx bekende nameservers instel werkt het naar behoren. Nu dus een ticket aangemaakt om mijn whitelabel nameservers goedgekeurd te krijgen. Overigens zat er nog een bug in de Vimexx module voor whmcs waardoor je een "Invalid API call" kreeg wanneer je de nameservers wilde wijzigen. Dat heb ik in mijn versie van de module nu gefixed en deze is hier te vinden: https://github.com/tomvanveen/WHMCS-VIMEXX

Groet,

Tom

- 5 van 5 sterren -