Vimexx Facebook

Onderwerp: Website benaderen via "1.2.3.4.5/~username" geeft "This function has been disabled"

10-06-2020 10:52

Net een reseller pakket aangeschaft en eerste user/hosting aangemaakt.
Vervolgens wordt er netjes een welkom mail met de inlog gegevens verstuurdt en een instructie hoe je tijdelijk je website kan benaderen ("1.2.3.4.5/~username").
Alleen werkt dit niet. Als je die methode gebruikt, staat er "This function has been disabled" in de browser

Waar kan ik dit "Enabelen" ?

10-06-2020 11:05
#2601

Ik heb al wel handmatige oplossingen gevonden m.b.v. domain pointers. Maar ik wil dit natuurlijk niet voor elke user die ik aanmaak doen.

11-06-2020 10:55
#2604

Zelfde probleem hierzo. Is er al een oplossing voor?

18-06-2020 16:28
#2619

Dat zou ik ook graag willen weten.

25-06-2020 15:18
#2626

Dag Nangko,

Dankjewel voor je bericht. 

Helaas hebben we de /~username link moeten uitschakelen, nadat er een klant is geweest die phishing op dit tijdelijke domein heeft gehost.
Als gevolg daarvan dreigde SIDN het gehele zxcs.nl domein offline te zetten, wat natuurlijk desastreuze gevolgen gehad zou hebben.
We kunnen deze feature dus niet meer aanbieden, ben ik bang.

Je kunt uiteraard nog wel gebruik maken van username.web0123.zxcs-klant.nl (ter voorbeeld) of je site alvast bekijken door je hosts bestand aan te passen: https://www.vimexx.nl/help/hosts-bestand-windows-en-mac-instellen

Met vriendelijke groet,
Jesse 

07-09-2020 12:15
#2762

Hallo , worden de gegevens als je een nieuwe user aanmaakt in DA dan nog aangepast?

Aangezien er nog steeds staat : Use  185.104.29.70/~jouwwebsitenaam to access it until the domain resolves.
Of moeten we dat zelf elke keer aanpassen?

Alvast bedankt

02-09-2021 17:11
#3260

Maar hoe werkt dat dan met verschillende domeinen?

Ik heb in directadmin wel een domein als default gezet, maar username.web0123.zxcs-klant.nl gaat daar niet naar toe.

02-09-2021 18:27
#3261

Hi,

Dat klopt, het test domein username.web0123.zxcs-klant.nl is namelijk een losse domein, er worden hier dus geen domeinen onder gelinkt waar je site onder staat, de optie "default" vervalt dan ook in dit geval. Het is dus echt een "los" domein, een test domein, waar je dus een site onder kan plaatsen.

Je dient dus de bestanden in de juiste locatie te plaatsen, oftewel in het mapje public_html welke je kan vinden in de volgende locatie:

domains- > username.web0123.zxcs-klant.nl  - > public_html

Als je dus meerdere domeinen hebt waarvan de DNS nog niet van over is, maar toch al wel de website wilt bekijken, dan kan je het beste het hosts bestand aanpassen zoals mijn collega al aangaf in een eerdere bericht, dit kan namelijk gewoon voor meerdere domeinen gedaan worden.

Groet,
Bertus

- 5 van 5 sterren -