Vimexx Facebook

Vimexx Blog

Lees hier alle laatste Vimexx blogs!

Een succesvolle elektronica webwinkel opzetten: drie tips

Blog bij Vimexx op 20-07-2017

Je hebt besloten dat je een eigen webwinkel wil beginnen. Omdat je zelf een groot liefhebber bent van alles wat met elektronica te maken heeft, heb je besloten een elektronica webwinkel op te gaan zetten. Heb je echter geen idee hoe je jouw webwinkel met elektronica tot een groot succes moet maken, simpelweg omdat je hier geen ervaring mee hebt? Gebruik dan de tips in dit artikel om jouw elektronica webwinkel meteen succesvol in te steken.

 

Tip 1: schrijf uitgebreide productomschrijvingen

Bij producten in de elektronica categorie horen altijd uitgebreide productomschrijvingen. Je klanten willen namelijk weten wat voor product je precies aanbiedt, wat je met dit product kunt doen en hoe je dit product kunt gebruiken. Verkoop je bijvoorbeeld telefoons, dan moeten klanten wel weten welke specificaties jouw telefoons precies hebben. Dit zet je allemaal duidelijk in de productomschrijving neer. Vergeet geen enkel stukje informatie te delen, want dit kan jouw potentiële klanten zomaar laten twijfelen en dit wil je voorkomen. Door zo veel mogelijk informatie te delen, overtuig je mensen echt om een aankoop te doen.

 

Tip 2: toon reviews van andere klanten

De meeste elektronica producten zijn vrij duur en daarom is de drempel voor online shopping bij elektronica webwinkels iets hoger dan bij andere webwinkels. Om de drempel voor het doen van een aankoop weg te nemen, kun je reviews van andere klanten op jouw webwinkel plaatsen. Positieve reviews kunnen twijfelende consumenten namelijk echt over de streep trekken om een aankoop te doen.

 

Je kunt algemene reviews over jouw webwinkel op je website plaatsen, maar je kunt ook reviews per product plaatsen. Wil je beide soorten reviews gebruiken om consumenten over de streep te trekken? Dan vraag je klanten zowel om een algemene review te plaatsen als een productgerichte review op je website neer te zetten. Dit kun je bijvoorbeeld doen in een e-mail na het leveren van een bestelling of in een e-mail campagne naar alle klanten in je klantenbestand. 

 

Tip 3: vergeet de productfoto’s niet

Veel mensen weten wel hoe een iPhone 6 eruit ziet en kunnen deze foto’s anders gemakkelijk en snel online vinden, maar dit betekent niet dat jij lui mag zijn. Ook als je ervan overtuigd bent dat iedereen weet hoe een product eruit ziet of dit in ieder geval gemakkelijk kan vinden op het internet, plaats je altijd duidelijke en aantrekkelijke productfoto’s. Niets is zo onaantrekkelijk en onprofessioneel als een webwinkel zonder productfoto’s, met lege en onaantrekkelijke categoriepagina’s.

 

Je kunt jouw productfoto’s zelf maken, maar je kunt er ook voor kiezen om dit door een professional te laten doen. Zijn er productfoto’s beschikbaar van externe websites die je gewoon mag gebruiken op jouw website, dan kun je ook deze foto’s op je website plaatsen. Verkoop je de iPhone 6, dan kun je bijvoorbeeld het beste gewoon foto’s op je website plaatsen die door Apple zelf zijn gemaakt en vrijgegeven. Controleer wel even of deze foto’s gebruikt mogen worden door externe partijen, want je wil natuurlijk geen rechtszaak krijgen door het onrechtmatig gebruiken van foto’s van anderen.