Vimexx Facebook

Vimexx Blog

Lees hier alle laatste Vimexx blogs!

Vier tips om een succesvolle online sale te organiseren

Blog bij Vimexx op 20-07-2017

De meeste ondernemers verkopen goed rond de kerstdagen, maar toch blijf je altijd wel met een grote voorraad producten zitten na de kerst. Heb jij dit jaar ook een groot aantal producten over na de kerstdagen en wil je deze voorraad zo snel mogelijk verkopen met een online sale? Lees dan in dit artikel welke vier tips je kunt gebruiken om de online sale van jouw webwinkel zo succesvol mogelijk te maken, zodat je zo snel mogelijk van je voorraad af bent.

 

1: maak een speciale salepagina aan

Je kunt de sale-artikelen in het normale aanbod van je webwinkel zetten, maar je kunt ook een speciale pagina aanmaken voor sale-artikelen. Door een speciale salepagina aan te maken, laat je de koopjesjagers op je webwinkel meteen zien waar ze de beste aanbiedingen kunnen vinden. Heb je geen salepagina en zet je alle sale-artikelen in het standaard aanbod, dan kunnen koopjesjagers denken dat je geen sale organiseert. Zij klikken je website teleurgesteld weg en jij komt niet van je voorraad sale-artikelen af.

 

2: overtuig de koopjesjagers met psychologische trucjes

Je kunt koopjesjagers overtuigen om een bepaald sale-artikel aan te schaffen door diverse slimme psychologische trucjes in te zetten. Zet bij ieder sale-artikel bijvoorbeeld neer hoeveel korting de klant krijgt (30%, 50%, 70% en ga zo maar door) en de koopjesjager wordt sneller overtuigd om van de deal te profiteren. Ook slim: noteer bij populaire producten hoe groot de voorraad van dat betreffende product nog is. Zijn er nog twee stuks beschikbaar, dan kun je dit bij de omschrijving van het sale-artikel zetten om mensen te overtuigen snel een aankoop te doen, voor de voorraad helemaal op is.

 

3: schrap de verzendkosten tijdelijk

Reken je verzendkosten om de producten van jouw online shop te versturen? Dan kun je de verzendkosten tijdens de sale tijdelijk schrappen. Worden er geen verzendkosten gerekend, dan worden er veel meer aankopen gedaan. Zo ben jij snel van je voorraad met sale-artikelen af, zonder dat je hier veel in hoeft te investeren.

 

4: promoot je online sale

Tot slot kun je jouw online sale ook promoten om meer bezoekers te krijgen in je online shop en meer producten te verkopen. Je kunt je online sale promoten op je website zelf (bijvoorbeeld met een grote advertentie op de homepage van je website), maar ook op diverse social media netwerken. Zet op Facebook dat de sale officieel gestart is, zet een bericht op Twitter met een link naar de salepagina en zet eventueel een post op Instagram om nog meer bezoekers naar je webwinkel te lokken. De social media netwerken die jij als online ondernemer gebruikt voor je webwinkel, kun je allemaal inzetten als promotiemiddelen voor je online sale.

 

Tot slot kun je er ook voor kiezen om jouw online sale aan te kondigen in een nieuwsbrief naar alle klanten in je database. Zet eventueel een leuke actie in de nieuwsbrief (zoals het kwijtschelden van de verzendkosten bij iedere bestelling) en je trekt nog meer mensen naar je online sale.