Vimexx Facebook

Onderwerp: Domein doorsturen, ook voor email?

15-07-2018 22:17

Via het klantpaneel is het eenvoudig om een domein door te sturen. Betreft dit uitsluitend de web-traffic, of wordt ook de email doorgezet naar dit andere domein?

17-07-2018 10:02
#1528

Hallo Rembert,

Je had je vraag ook al gesteld met een ticket, zag ik, maar ik zal hier ook even antwoorden.
Zo kunnen ook eventuele andere gebruikers met dezelfde vraag het antwoord terugvinden.

Wanneer je langs het klantenpaneel een redirect instelt voor een domein, dan betreft dit slechts het doorsturen van web-traffic.
Wat je wel kunt doen is binnen DirectAdmin een pointer instellen, die als alias geldt.
(Dit betreft dus ook het doorsturen van emails)
Hier staat uitgelegd hoe je dit kunt doen: 
https://www.vimexx.nl/help/domeinnaam-verwijzen-naar-bestaande-website

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers

Medewerker Klantenservice

05-06-2021 10:58
#3152

Ik wil een domein email adres doorsturen naar een bestaande mail account elders. Ik kan hierover niet de informatie vinden in de handleiding. Dit bericht is ng van 2018 dus wellicht is er wat veranderd?

Ik wil dus geen email hosting, wel email doorsturen/alias met mijn eigen domein naam. Hoe kan ik dit instellen?

MVG Brenda / Rene

 

24-07-2021 16:40
#3203

Dag Brenda / Rene,

Dankjewel voor je bericht. Het is mogelijk om een emailforward in te stellen zonder een hostingpakket, dan hoef je ons je gewenste emailadres + ontvanger (geen Microsoft/Google accounts) door te geven via een ticket en dan stellen wij het voor 1 email in.

Met vriendelijke groet,
Jesse 

- 5 van 5 sterren -