Vimexx Facebook

Onderwerp: Praat mee over: Wat is Google Search Console en wat kun je ermee?

13-04-2018 11:20

Er is een nieuw Blog artikel gepubliceerd!

"Er zijn diverse tools die je kunt gebruiken om jouw website of webwinkel te verbeteren. Sommige tools kosten geld, andere tools kun je helemaal gratis gebruiken. Eén van de tools die je gratis kunt gebruiken om je website of webwinkel te verbeteren, is Google Search Console."

 

Lees het volledige artikel op https://www.vimexx.nl/blog/wat-is-google-search-console-en-wat-kun-je-ermee

24-11-2019 16:34
#2313

Bij het instellen van txt record voor search console twijfel ik of ik het goed doe. 

Wat vul ik bij name in?

14-02-2020 10:30
#2423

Hoi Ai,

Had zopas hetzelfde probleem voor.

Omdat ik eveneens twijfelde aan de correcte naamgeveing heb ik mijn txt record twee maal toegevoegd

In beide gevallen gebruikte ik de domeinnaam als Name

Bij de eerste toevoeging gebruikte ik als Name 

domeinnaam.be

Geen voorvoegels zoals http, www en dergelijke

Bij de tweede toevoeging gebruikte ik als Name 

domeinnaam.be.

Let op hier opnieuw geen voorvoegsels maar wel een . op het einde. Ik zag dat een aantal standaard dns records eveneens een punt hadden op het einde.

Ik vermoed dat de laatste toevoeging (die met het punt) de correcte was. Bij het aanvragen van de verificatie in google search console van de desbetreffende website kreeg ik groen licht :-)

Hopelijk heb je hier wat aan. Mocht iemand anders nog aanvullingen hebben, dan verneem ik het graag.

Groeten

B

 

25-06-2020 16:49
#2638

Dag Brecht,

Wat jij noemt klopt inderdaad. Wanneer je een domein wilt invoeren zul je een punt erachter moeten zetten omdat het systeem er anders nogmaals je hele domein erachter zet. Zo kan voorbeeld.nl doorgevoerd worden als voorbeeld.nl.voorbeeld.nl en dat is niet te vinden natuurlijk.
Voor Google Search Console kan je ook dit invoeren:

@ TXT [jouw verkregen code]

Met vriendelijke groet,
Jesse 

03-03-2021 21:35
#2983

Beste mensen, ik heb hier geen kaas van gegeten vrees ik en bang het verkeerd te doen.
Is er een stap-voor-stap instructie hoe ik de text record van google search console in de dns configuratie zet?

30-06-2022 11:52
#3807

Ik zoek ook naar een handleiding. Lukt me tot nu toe niet om Google Search Console te integreren op mijn website. 

30-06-2022 12:11
#3808

Hoe het makkelijker kan als je wordpress gebruikt: via de Google plugin Site Kit. Dan word je stap voor stap door het proces geleid.

24-08-2022 09:23
#3873

Hoi Michael,

Neem hiervoor even contact op via de chat, zij kunnen je door dit proces heen begeleiden.

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

- 5 van 5 sterren -