Vimexx Facebook

Onderwerp: SpamRelay of Spamassassin? Wat werkt het beste?

07-04-2022 16:52

Een vraag aan andere gebruikers hier bij Vimexx:

Wat werkt naar jullie idee het beste?

Ik heb Spamassassin aan staan, met de treshold op 5.0, maar ik krijg best nog wel veel spam door.

Wat is de ervaring van anderen?

28-04-2022 12:32
#3721

Ik heb zelf Spamrelay aan staan. De spam valt mee. Ik heb een catch-all e-mailadres en dan krijg ik zo nu en dan spam op info@..... (app developers uit India etc.) Aangezien ik dit adres verder niet gebruik kan ik die spam makkelijk filteren in roundcube.

Het enige nadeel van Spamrelay is dat je geen inzicht hebt in de filtering. Misschien wordt er ook wel 'goede' mail gefilterd.

17-07-2022 11:53
#3822

Spam Relay is voor mij een No-Go. Ik ben reseller bij Vimexx en had Spam Relay voor een aantal klanten ingesteld. Deze klanten gingen serieuze mail missen. Echter alleen Vimexx support kan in de spam logging van deze externe server. Je hebt dus als klant of als reseller geen enkele controle.

26-07-2022 15:46
#3834

Hoi Jan,

Beide doen hun werk in principe goed. Spamrelay is een wat strengere filter met meer opties waarop gecontroleerd wordt, waaronder greylisting. Mocht je het idee hebben dat je e-mails mist, neem dan contact op met support via vimexx.nl/help zodat we dit samen kunnen onderzoeken. Zo ver ik weet is het zo dat e-mails altijd aankomen tenzij je hier een bounce bericht over ontvangt. In de bounce bericht staat altijd een reden waarom je e-mail niet is aangekomen.

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

- 5 van 5 sterren -