Vimexx Facebook

Onderwerp: Kan niet connecten met FTP ( max 5 connecties)

12-07-2022 20:53

Hallo,

Ik kan geen connectie maken met de FTP server. Ik krijg deze melding:

"... not allowed to have more than 5 connections at the same time."

De verbinding van mijn vorige sessie werd afgebroken tijdens een upload en nu kan ik niet meer verbinden.

Wie kan mij aangeven wat ik kan doen? Waar kan ik eventueel de sessies herstarten o.i.d.?

Een account even op suspended zetten helpt in ieder geval niet. 

22-07-2022 12:53
#3826

Beetje laat, maar misschien : je geeft niet aan welke client je gebruikt, en helaas weet ik ook niet hoeveel connecties Vimexx toestaat (mgl. per pakket verschillend).
Ga voor gemak uit voor jou max. 5  Dat betekent dat je client meer dan 5 connecties wil aanmaken: Ergens in jouw client (hou het universeel), kun je dat instellen.
Gebruik dan minimaal 2  (noodzakelijk in/uit) en max 4.
Sessies ZOU je kunnen herstarten, maar ligt aan de client of hij een soort log venster aan heeft (indien ja: iets als.. alles selecteren en opnieuw in de wachtrij zetten.. (en herstart upload od.)
Hoop dat het helpt.
ps : gebruik passive mode.(kun je in elk geval je router even 'uit'rulen.

26-07-2022 15:42
#3833

Hoi Tirza,

Precies wat Leo zegt, we staan maximaal maar 5 gelijktijdige verbindingen toe. Als je daar over heen gaat dan krijg je inderdaad bovenstaande melding. Mocht je filezilla gebruiken, zet je maximale verbinding even op 1 om dit op te lossen. Mocht het nog niet werken, neem dan graag contact met ons op via vimexx.nl/help. 

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

15-10-2022 14:03
#3930

Ik heb dit probleem ook. Ik gebruik Filezillla die maximaal 2 transfers tegelijk doet.

Concurrenten van Vimexx bieden de mogelijkheid om je website als zip-bestand te uploaden via een webinterface. Is zoiets ook mogelijk bij Vimexx?

16-10-2022 12:59
#3934

Gisteren had ik dit probleem, vandaag niet. Het lijkt er haast op dat er een soort van DOS-aanval plaatsvond waardoor uploaden gisteren niet werkte. Vandaag kon ik met filezilla zonder problemen mijn hele site uploaden.

18-10-2022 14:12
#3942

Ik had enige maanden geleden hetzelfde probleem. Halverwege de upload ontstond dit. Na een paar uur was het probleem opeens weg. Hiervoor een ticket aangemaakt en dit antwoord kreeg ik.

 

Vermoedelijk zal de blokkade dan door fail2ban geweest zijn.
Deze wordt de eerste keer namelijk automatisch na een uur opgeheven. (Deze periode loopt op bij herhaling.)

01-06-2023 16:40
#4472

Ik vind het echt van de gekke dat deze restrictie bij Vimexx gehanteerd wordt. Bij geen enkele andere provider komt dit zo voor en het is vreselijk onhandig en onwerkbaar.

Los het op Vimexx, nu, meteen.

19-07-2023 12:23
#4550

Ik uit bij deze ook even mijn onwijs grote frustratie over deze bizar waardeloze restrictie... Heb ondertussen in het afgelopen jaar wel 200+ keer dit voorval gehad. Altijd krijg ik op de chat de mededeling dat ik waarschijnlijk tóch teveel connecties open heb staan of dat er iets is wat de Vimexx firewall niet goed aankan.

Ik ben webbouwer en werk ik een PHP editor. Vaak gewoon aan 1 en hetzelfde project. Zelfs bij/tijdens het uploaden van een gewoon PHP bestand kan de 'upload' blijven hangen en klapt hij eruit. "Fail 2 connect". Ook in FileZilla (waar ik zelfs op advies van Vimexx) limit connections op 1 heb staan, kan hij er tijdens de upload gewoon uitklappen en aangeven dat ik niet meer dan 5 connecties open mag hebben. En wéér zijn we gebanned voor een uur. ON-WERK-BAAR. Ben hier echt helemaal klaar mee. Geen enkele andere server waar ik dit probleem ervaar in ofwel mijn PHP editor ofwel FileZilla.

Doe er wat aan!!

12-08-2023 13:02
#4575

Ik heb precies hetzelfde. Een grote website uploaden lukt niet. Als ik werk met VSCODE en sftp verbinding (ftp ook) dan kan ik mijn correcties niet uploaden. Erg vervelend als ik websites templates aan het bouwen/corrigeren ben en ik de gecompilde bestanden steeds per keer automatisch wil uploaden. Zijn er maar een paar  maar het werkt niet. Helemaal schijt ziek wordt ik ervan. Maar wel al die servers voor 99,8% volplempen met data.

Op eigen servers die ik zelf opgezet heb bij Vultr werkt het feilloos maar dat kan ik voor heel groot deel van klanten niet gebruiken want die willen die meerprijs niet betalen.

Maar als dat FTP issue niet snel opgelost is dan stap ik over naar een andere partij.

30-09-2023 22:43
#4657

Zelfde probleem hier... Ook met maximale verbindingen op 1 in FileZilla. 

06-11-2023 11:49
#4701

Mocht je problemen hebben met inloggen terwijl je maar één verbinding hebt ingesteld binnen Filezilla, maak dan even een ticket aan zodat we dit samen kunnen onderzoeken. Het maximum staat op 5. Ga je daar overheen dan krijg je inderdaad een melding. Het kan soms even duren voordat die melding verdwijnt. In dat geval raad ik je aan om Filezilla even af te sluiten en het over 30 minuten nog eens te proberen.

Met vriendelijke groet,
Hjalmar.

- 5 van 5 sterren -