Vimexx Facebook

Onderwerp: Varnish compatible met WordPress Purge plugins?

28-05-2021 19:44

Varnish is echt een heerlijke oplossing, maar deze cache blijft geldig als er pagina's zijn geupdate of comments worden geplaatst.

Er zijn voor WordPress een aantal plugins die hiermee kunnen helpen, deze invalideren de cache in zulke gevallen.

Is de Varnish cache compatible met deze plugins? En zou je deze het beste instellen?

 

20-06-2021 20:24
#3163

Dit is een goede vraag. In een eerder ticket dat ik heb uitgezet heb ik via de klantenservice te horen gekregen dat Vimexx non-standard headers vereist bij purge commands. Met mijn huidige kennis maakt dit Varnish onbruikbaar voor Wordpress. Zonde want de potentie is groot.

Zie hier de informatie van Vimexx uit mijn ticket:

Je kunt hiervoor gewoon een aanroep maken naar 185.104.28.118, standaard poort 80. Let wel dat wij een beetje onorthodoxe headers vereisen.

host-ZXCS: <DE DOMEINNAAM>
X-Purge-ZXCS: true
Host: <DE DOMEINNAAM>

Voorbeeld met curl: curl -X PURGE -H 'host-ZXCS: domein.nl' -H 'X-Purge-ZXCS: true' -H 'Host: domein.nl' -v -k http://185.104.28.118

Bij het aangeven dat dit bij de bekende caching plugins van Wordpress wel voor problemen zorgt, en het dus eigenlijk onbruikbaar maakt voor dynamische content, daardoor de Vimexx "Versnel je Wordpress". instructie onvolledig is, kreeg ik de volgende reactie:

Daarover kunnen we natuurlijk van mening verschillen, maar komen we geen van beiden verder mee. Je zou als alternatief natuurlijk een andere plugin kunnen gebruiken (of allicht zelf (laten) maken - zo complex is de Wordpress API voor een programmeur ook weer niet) welke een hook definieert welke bij zulke aanroepen de Varnish cache leegt. Best haalbaar, zij het niet met de eerdergenoemde plugin. 

Het zou mooi zijn dat Vimexx de Varnish implementatie meer standaard maakt zodat deze WEL werkt met de bekende Wordpress caching plugins. Of met een duidelijkere instructie komt hoe je om deze non-standard implementatie heen kunt werken. Ik heb het na bovenstaande reactie in vedergeval voorlopig opgegeven.

- 5 van 5 sterren -