Vimexx Facebook

Onderwerp: Wordpress meldt: PHP Update vereist

27-06-2020 15:32

Hi,

Wordpress geeft aan dat PHP een update moet krijgen. De huidige versie zou niet veilig genoeg zijn. Krijg ik deze melding door de migratie van WRH naar Vimexx, of moet PHP inderdaad worden geupdate? Kan ik dat zelf of moeten jullie dat doen?

Groet, Michael

29-06-2020 13:25

Hey M.J. G,

Het is mogelijk dat de standaard versie die is geselecteerd is op je pakket inderdaad te laag is, in dat geval kun je dit zelf binnen Direct Admin onder "Select PHP Version" aanpassen.
Het is aan te raden om deze niet hoger te zetten van versie 7.3. Je kan onderstaande handleiding gebruiken om de instellingen te vinden:
https://www.vimexx.nl/help/php-instellingen-wijzigen-php-ini

Met vriendelijke groet,
Kevin

30-06-2020 08:57

Hey Kevin, 

De eerste versies van PHP 7.4 hadden voor WordPress het probleem dat een aantal dingen niet meer werkten. Dat is inmiddels al lang verholpen. Ik begrijp dat jullie dit nog niet hebben verholpen? Dit is namelijk maanden terug al gerapporteerd en aangegeven. WordPress geeft bij de huidige versie 7.3.18 ook al aan dat we een verouderde PHP versie gebruiken. 

"PHP is the programming language used to build and maintain WordPress. Newer versions of PHP are faster and more secure, so staying up to date will help your site’s overall performance and security. The minimum recommended version of PHP is 7.4."