Vimexx Facebook

Onderwerp: Wordpress meldt: PHP Update vereist

27-06-2020 15:32

Hi,

Wordpress geeft aan dat PHP een update moet krijgen. De huidige versie zou niet veilig genoeg zijn. Krijg ik deze melding door de migratie van WRH naar Vimexx, of moet PHP inderdaad worden geupdate? Kan ik dat zelf of moeten jullie dat doen?

Groet, Michael

29-06-2020 13:25
#2655

Hey M.J. G,

Het is mogelijk dat de standaard versie die is geselecteerd is op je pakket inderdaad te laag is, in dat geval kun je dit zelf binnen Direct Admin onder "Select PHP Version" aanpassen.
Het is aan te raden om deze niet hoger te zetten van versie 7.3. Je kan onderstaande handleiding gebruiken om de instellingen te vinden:
https://www.vimexx.nl/help/php-instellingen-wijzigen-php-ini

Met vriendelijke groet,
Kevin

30-06-2020 08:57
#2657

Hey Kevin, 

De eerste versies van PHP 7.4 hadden voor WordPress het probleem dat een aantal dingen niet meer werkten. Dat is inmiddels al lang verholpen. Ik begrijp dat jullie dit nog niet hebben verholpen? Dit is namelijk maanden terug al gerapporteerd en aangegeven. WordPress geeft bij de huidige versie 7.3.18 ook al aan dat we een verouderde PHP versie gebruiken. 

"PHP is the programming language used to build and maintain WordPress. Newer versions of PHP are faster and more secure, so staying up to date will help your site’s overall performance and security. The minimum recommended version of PHP is 7.4."

03-07-2020 15:27
#2671

Ik had hetzelfde probleem als John en heb het via de handleiding geupdate naar versie 7.3 zoals aanbevolen. Mijn Wordpress Dahsboard geeft nu geen waarschuwing meer, maar eigenlijk zou ik net als John ook liever de meest recente versie willen gebruiken op m'n site. Raden jullie versie 7.4 inmiddels aan of toch liever 7.3?

05-07-2020 18:35
#2677

Ik draai mijn websites onder php 7.4 en ik ondervind geen problemen. Wel moest ik de imagick in php 7.4 aanzetten. 

29-07-2020 13:45
#2706

Dag,

Op dit moment raden wij PHP 7.4 aan, vroeger waren er inderdaad issues met mailen via PHP 7.4 maar die zijn nu verholpen. Mochten er problemen zijn na het updaten naar 7.4 dan kan je het beste ons een bericht sturen via de livechat of ticket zodat wij dit kunnen nalopen. 

Met vriendelijke groet, Jesse

18-01-2021 15:09
#2923

Je geeft aan: op dit moment raden wij PHP 7.4 aan. Deze opmerking is bijna een half jaar oud. Waarom is PHP 7.4 nog niet standaard beschikbaar?

18-01-2021 15:13
#2924

Ter verduidelijking: waarom heeft Vimexx nog niet ge-update naar PHP 7.4. Het is nogal een gedoe als iedere gebruiker dat zelf moet instellen.

21-02-2021 11:02
#2971

Hoi ik heb een vraag over wanneer precies PHP 8.0 versie beschikbaar is op het wordpress hosting maximaal pakket? In de Direct admin omgeving kan ik bij PHP selection PHP 8.0 al wel gebruiken en selecteren.

Maar wanneer ik dat doe dan doen al de Wordpress websites het niet meer op mijn hosting pakket. 

Weet iemand waar dat aan kan liggen? Of wat je daar aan kan doen?

Alvast bedankt.

21-02-2021 23:47
#2972

Waarschijnlijk is één van je plugins, thema of Wordpress versie niet compatibel met PHP 8. Wanneer alles compatibel is, zou PHP 8 het vlekkeloos moeten doen. 

18-12-2021 15:43
#3464

Ik zat met hetzelfde probleem. Ik ben blij te lezen dat iemand hetzelfde probleem had en een topic is gestart. Het stappenplan heeft me goed geholpen, maar al met al is het best wel een omslachtig gedoe om eerlijk te zijn. Eerst zelf uitzoeken wat de melding betekent in Wordpress, waar je moet zijn om dit op te lossen (binnen WP zelf of elders), dan binnen je hosting naar de DirectAdmin, etc. Nu hopen dat het blijft werken haha! Voor leken als mij zou het handig zijn als hier een gemakkelijkere oplossing voor komt. 

- 5 van 5 sterren -