Vimexx Facebook

Onderwerp: Email forwarden naar G-mail account niet mogelijk? - Pagina 2

25-10-2020 21:02

Hallo,

Ik heb een klant die een startende business heeft, en nu gmail gebruikt voor email en agenda.

Hoe stel ik voor deze klant een email forwarder in naar g-mail? Ik zou daarna bij gmail de uitgaande mails vanaf het vimexx domein kunnen instellen.

ik krijg volgende foutmelding:

Details

Helaas is het om technische redenen niet toegestaan om gmail adressen op te geven als forward ontvangers.

Waarom is dit geblokkeerd?
Gmail scant mail op spam, de spammende servers worden geblokkeerd. Als de webserver mail forward, herkent Gmail deze server als de server die verantwoordelijk is voor het spammen. Dat wil zeggen dat zodra een externe server spamt en deze server het doorstuurt naar Gmail, Gmail denkt dat de forwarder juist de spammer is. Om deze reden is het niet meer mogelijk om mail door te sturen naar deze publieke services. Gmail heeft daar een oplossing voor gemaakt welke wij nu helaas moeten forceren.

Hoe kan ik deze oplossing bekomen? kunnen jullie iets forceren dat dit wel mogelijk maakt?

alvast bedankt!

28-11-2021 21:29
#3400

Ik begrijp het beleid van Vimexx ondanks dat het misschien makkelijker kan. Het is vervelender als alle emails verstuurd via de Vimexx server in de spam komt. De oplossing is google Suite afnemen of een goedkoper alternatief zoals Zoho. 

 

30-07-2022 17:04
#3848

Ik ben heel tevreden met de oplossing die al eerder is gegeven ( https://www.vimexx.nl/help/emailaccount-toevoegen-aan-gmail. )
Gmail handelt de Spam beter af dan de spamfilters bij Vimexx, en tevens heb ik profijt van de ongeevenaarde zoekfunctie binnen Gmail.

Mijn mail wordt dus door Gmail via pop uit mijn Vimexx mailbox gehaald, en als uitgaande mailserver heb ik ook mijn Vimexx mailbox ingesteld, zodat de mail niet uit naam van mijn Google account wordt verstuurd.

Verder heb ik een plugin in Chrome toegevoegd (Gmail Pop Sync), die in de gratis versie elke vijf minuten je mail synct als je Chrome actief hebt. Dat is handig, want anders zit je soms een halfuur te wachten tot een mail eindelijk binnenkomt.

Dus geen Roundcube of zo, maar gewoon de vertrouwde Gmail interface.

Voor het overpompen van alle bestaande berichten heb ik de online tool ImapSync gebruikt (https://imapsync.lamiral.info/X/). Het duurde een paar uur vanwege de hoeveeldheid berichten, maar het is eenmalig.

Kortom, ik heb email op een eigen domein via Vimexx, en profiteer toch van de features in Gmail zonder de kosten van een Google Workspace account.

- 5 van 5 sterren -