Vimexx Facebook

Vimexx Blog

Lees hier alle laatste Vimexx blogs!

Adverteren in Google: 5 tips

Blog bij Vimexx op 28-02-2018

Er zijn diverse manieren om meer bezoekers te trekken naar je website. Je kunt je bezig houden met zoekmachineoptimalisatie om hoger te scoren in de organische zoekresultaten van Google, maar adverteren in Google met Google Adwords is ook mogelijk. Ga je voor het eerst advertenties plaatsen in Google? Dan is het verstandig eerst enkele Google Adwords tips door te lezen. In dit artikel zetten we vijf belangrijke Google Adwords voor je op een rijtje.

 

Tip 1: begin met een goede doelstelling

Je kunt alleen goed adverteren in Google als je weet welk doel je hier precies mee wil bereiken. Voor je een advertentie op gaat stellen, vraag je jezelf af wat je met deze advertentie wil bereiken. Op basis van jouw doelstelling of doelstellingen, stel je vervolgens een advertentie op.

 

Tip 2: voer een zoekwoordanalyse uit

Het is zonde om te adverteren op zoekwoorden die jouw doelgroep helemaal niet gebruikt. Door een zoekwoordanalyse uit te voeren, weet je precies welke zoekwoorden relevant zijn voor jouw bedrijf. Deze zoekwoorden kun je vervolgens terug laten komen in jouw Google Adwords advertentie.

Tip 3: test meerdere advertenties per doelgroep

Als je net begint met adverteren in Google, weet je nog niet zo goed wat wel goed werkt en wat minder goed werkt. Er is een gemakkelijke manier om hierachter te komen, namelijk door simpelweg meerdere advertenties per doelgroep te testen. Zet drie of vier advertenties per doelgroep uit, wacht even en vergelijk vervolgens de resultaten van deze advertenties met elkaar. Nu kun je direct zien welke advertenties het wel goed hebben gedaan en welke advertenties niet. Hier kun je in de toekomst rekening mee houden.

 

Tip 4: gebruik locatietargeting

Voor sommige ondernemers is de locatie van de potentiële klant niet zo belangrijk, voor andere ondernemers wel. Heb je een webwinkel, dan maakt het niet uit waar jouw klant woont. Heb je een fysieke winkel en ga je adverteren in Google, dan maakt de locatie van de potentiële klant wel uit. Je wil je namelijk alleen focussen op mensen die bij jou in de buurt zijn en daadwerkelijk bereid zijn naar jouw winkel te komen.

 

Heb je een fysieke winkel, dan is het zeker verstandig om locatietargeting te gebruiken. In dit geval wordt jouw Google Adwords advertentie alleen getoond aan mensen die zich bij jou in de buurt bevinden. Je kunt zelf instellen wat de maximale afstand tot jouw vestigingsplaats mag zijn.

 

Tip 5: blijf meten en verbeteren

Ook als jouw advertenties eenmaal goed lopen, blijf je de resultaten meten. Zie je een verbetering, dan voer je deze direct door. Een goede advertentie is fijn, maar de beste advertentie is natuurlijk beter. Daarom is het van belang niet lui en passief te worden als jouw advertenties eenmaal goed lopen, maar altijd op zoek te blijven naar verbetering.