​Het vertrouwen van jouw klanten verhogen: drie tips

Nieuws bij Vimexx op 24-04-2016

Heeft een klant geen vertrouwen in een webwinkel, dan is de kans groot dat hij of zij de webwinkel in kwestie weg klikt zonder hier een aankoop te doen. Zeker omdat je niet kunt zien welke winkelier er achter een webwinkel zit, zoals bij een fysieke winkel wel het geval is, is het belangrijk om een gevoel van vertrouwen te krijgen als je een webwinkel bezoekt. Wil jij het vertrouwen van de bezoekers van jouw webwinkel verhogen, maar heb je geen idee hoe je dit moet doen? Gebruik dan de handige tips in dit artikel en je klanten krijgen onbewust meer vertrouwen in jouw bedrijf en zijn hierdoor sneller bereid een aankoop te doen in jouw webwinkel.

Verstop je niet, maar laat jezelf zien

Natuurlijk kun je als bezoeker van een webwinkel niet oog in oog komen te staan met de persoon die achter de webwinkel zit, maar je kunt jezelf als ondernemer wel op een andere manier laten zien. Wat je in ieder geval moet doen, is het vermelden van contactinformatie op je website. Zet niet alleen neer wat jouw adres is, maar laat ook weten wat je telefoonnummer is, onder welk nummer je ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel en via welk e-mailadres klanten je kunnen bereiken.

Ben je bereid jezelf echt te laten zien, dan kun je ook een foto van jezelf (en eventueel van de rest van het team) online zetten. Dit is natuurlijk niet verplicht, maar een leuke foto kan het vertrouwen van de bezoekers van jouw webwinkel wel een echte boost geven.

Laat zien dat je een expert bent

Mensen kopen het liefst producten van iemand die zichzelf duidelijk profileert als expert. Ga je naar een schoenenwinkel, dan koop je liever schoenen van iemand die je alles over de schoenen kan vertellen en je goed advies kan geven dan van een verkoper die eigenlijk niets zinnigs te melden heeft over de schoenen die je aan wil schaffen. Online kun je niet echt een gesprek voeren met de klant, maar je kunt je wel op een andere manier profileren als expert in jouw vakgebied. Schrijf regelmatig een blog die binnen jouw vakgebied past en laat je in deze blog zien als expert die alles van het onderwerp in kwestie weet en de kans is groot dat de bezoekers van jouw webwinkel je ook echt als expert gaan zien.

Laat bestaande klanten reviews achterlaten

Sommige mensen zijn alleen gerust gesteld als ze zien dat andere mensen iets hebben gekocht in jouw webwinkel en tevreden zijn met het product dat ze hebben aangeschaft. Laat klanten reviews achterlaten en gebruik deze reviews om potentiële klanten te overtuigen iets te kopen in jouw webwinkel. Let wel goed op dat er alleen positieve reviews staan, want je wil natuurlijk niet dat mensen door een negatieve klant afgeschrikt worden om iets bij jou te bestellen. Verwijder negatieve reviews, maar neem wel contact op met de klant in kwestie om het probleem mogelijk alsnog op te lossen.