​5 algemene tips om jouw website gemakkelijk te verbeteren

Nieuws bij Vimexx op 04-05-2016

Er is altijd ruimte voor verbetering en dit geldt ook zeker voor jouw website. Wellicht heb je al vele uren aan het design, de content en de usability van jouw website besteed en denk je dat er niets meer verbeterd kan worden, maar dit is niet het geval. Lees de vijf algemene tips voor het verbeteren van jouw website in dit artikel en wie weet haal je er nog wel drie, vier of zelfs meer verbeterpunten voor jouw website uit.

Tip 1: definieer jouw conversie

Natuurlijk is het belangrijk dat jouw website een groot aantal bezoekers trekt, maar uiteindelijk is het de bedoeling dat deze bezoekers daadwerkelijk klanten worden. De vraag die je jezelf moet stellen, is hoe je van gewone bezoekers echt klanten kunt maken. Definieer de resultaten die je wenst te behalen met jouw website en je kunt gemakkelijker bepalen wat je moet doen om deze doelen inderdaad te bereiken.

Tip 2: houd je website rustig

Een drukke website is niet alleen onoverzichtelijk, maar kan potentiële klanten ook echt wegjagen. Zorg voor rust in de lay-out van de website, in de indeling van de website en in de teksten die je op je website zet en je zorgt ervoor dat bezoekers op je website blijven. Denk vooral niet dat je met opvallende toetsers en bellen je bezoekers blij maakt, want dit jaagt bezoekers juist weg. Gebruik dus geen schreeuwerige teksten, vervelende pop-ups en commerciële video’s die automatisch afspelen, want dit werkt juist averechts.

Tip 3: houd je in en wees niet te opdringerig

Sommige websites hebben de neiging een beetje opdringerig over te komen. De mensen achter deze website willen zo graag iets verkopen, dat ze zich echt gedragen als een opdringerige verkoper die je als klant het liefst zo veel mogelijk vermijdt. Ook al ben je dolenthousiast over jouw product of dienst: hou je in. Gedraag je professioneel, rustig en geloofwaardig en je wekt vertrouwen bij de bezoeker van jouw website.

Tip 4: wees behulpzaam en vriendelijk

Je maakt een website niet voor jezelf, maar voor je klanten. Om je klanten tegemoet te komen, is het belangrijk om een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website te maken die boordevol informatieve content staat. Dit wordt niet alleen als behulpzaam en vriendelijk ervaren door de bezoekers van jouw website, maar zorgt er ook voor dat de bezoekers van jouw website meer waarde hechten aan jouw onderneming.

Tip 5: zorg voor een zoekfunctie

Deze laatste tip is misschien wat voor de hand liggend, maar er zijn nog steeds veel websites die geen zoekfunctie hebben. Een gemiste kans! Mensen zijn online vaak op zoek naar specifieke informatie en ze willen de mogelijke oplossing voor hun probleem zo snel mogelijk vinden. Heb je een interne zoekfunctie op je website, dan wordt de benodigde informatie veel sneller gevonden en dit betekent dat jij meer conversie hebt. Kom de bezoekers van je website tegemoet in hun zoektocht naar een oplossing voor hun probleem, simpelweg door een eenvoudige zoekfunctie aan jouw website toe te voegen.

Notes