​Online kleding en modeaccessoires verkopen: drie belangrijke tips

Nieuws bij Vimexx op 05-09-2016

Ben jij een groot liefhebber van alles wat met mode te maken heeft en heb je besloten een eigen fashion webshop te starten? Dan zijn er enkele zaken waar je zeker rekening mee moet houden bij het opstarten van je eigen online shop. Om ervoor te zorgen dat jouw webwinkel op de juiste manier wordt opgestart en de resultaten behaalt die jij wil behalen, geven wij je in dit artikel drie belangrijke tips voor het starten en inrichten van een fashion webwinkel.

Tip 1: kies de juiste huisstijl

Een webwinkel die er professioneel uit ziet en bovendien een bepaalde sfeer uitstraalt, is vaak succesvoller dan een webwinkel met een minder professioneel design of een design dat eigenlijk niets uitstraalt. Bedenk voor jezelf welke sfeer jouw webwinkel uit moet stralen en laat een design maken voor jouw webwinkel dat er professioneel uit ziet en bovendien helemaal bij jouw sfeer past. Verkoop je luxe kleding en modeaccessoires? Dan moet jouw webwinkel luxe uitstralen. Heb je een webwinkel met 100% natuurlijke kleding en modeaccessoires, dan kies je voor een natuurlijk ogend design.

Tip 2: maak duidelijke foto’s van de producten die je verkoopt

Als consumenten naar de winkel gaan om kleding te kopen, zijn ze gewend dat ze de kleding kunnen zien, kunnen voelen en uiteraard kunnen passen. Bij het online aanschaffen van kleding is dit niet mogelijk en dit betekent dat je de dingen die je wel kunt doen om consumenten te overtuigen tot een aankoop, zo goed mogelijk door moet voeren in jouw online shop. Je kunt consumenten alleen overtuigen tot een aankoop door productfoto’s te plaatsen van de kleding die je verkoopt, dus deze foto’s moeten in ieder geval duidelijk, professioneel en aantrekkelijk zijn. Is dit niet het geval, dan valt het enige middel om de consumenten te overtuigen helemaal weg en dit betekent simpelweg dat je minder zal verkopen en dus minder winst maakt.

Tip 3: plaats overtuigende productomschrijvingen

Naast de foto’s van een product, kijken consumenten ook vaak naar de productomschrijving van het product dat zij wellicht aan willen schaffen. Schrijf geen cryptische omschrijvingen met enkel feitelijke informatie over de maten, het materiaal en ga zo maar door, maar plaats overtuigende productomschrijvingen. Je geeft alle informatie die consumenten nodig hebben om een duidelijk beeld te krijgen van een specifiek product, maar gaat nog een stapje verder. Zo probeer je ook een duidelijke sfeer of een duidelijk gevoel over te brengen in de productomschrijving, zodat consumenten net dat extra zetje krijgen om het specifieke product daadwerkelijk aan te schaffen. Verkoop je bijvoorbeeld een zwart jurkje in je webwinkel, dan schrijf je een productomschrijving over de eigenschappen van het jurkje en over hoe je het jurkje kunt dragen tijdens dat ene leuke feestje, een avondje uit of een etentje.

Gebruik je bovenstaande tips bij het starten en inrichten van je webwinkel, dan kun je consumenten beter overtuigen tot het doen van een aankoop en zal je meer winst maken met jouw online shop.