Vimexx Facebook

Hoe stel ik de DNS correct in voor de Vimexx email?

Bijgewerkt op 03-07-2018

Maak je gebruik van een emailaccount dat is aangemaakt op het webhosting platform en twijfel je of je de DNS hier wel correct voor hebt opgezet? Volg dan de volgende handleiding waarin we uitleggen welke records je precies nodig hebt.

Voor het correct instellen van de DNS dien je in de DNS een juist SPF, DMARC en DKIM record op te nemen. Daarnaast is het ook benodigd dat er een PTR record (reverse DNS) aanwezig is, bij Vimexx is dit standaard zo, wanneer je een foutmelding hiervan krijgt en je DNS loopt via een andere provider dan dien je dit daar te melden, wij kunnen hier helaas niet mee helpen.

SPF record


Het SPF record dat gebruikt word op ons webhosting platform verschilt per server, in het SPF record wordt het IPv4 en het IPv6 adres opgenomen. Onderstaand tref je als voorbeeld het record aan, wanneer je dit wil instellen dan dien je het IPv4 en IPv6 adres uit de DNS van DirectAdmin te halen.

v=spf1 a mx ip4:1.2.3.4. ip6:2001:0db8:85a3:08d3:1319:8a2e:0370:7344 ~all

Deze waarde stel je in als een TXT record. Het juiste record kan je altijd vinden in DirectAdmin onder "DNS Management" en kan je zodoende 1 op 1 overnemen.

DMARC record

Het DMARC record kan je vinden in DirectAdmin bij "DNS Management" onder het TXT record met "_dmarc". Dit TXT record kan je 1 op 1 overnemen en zodoende instellen wanneer de DNS via een andere partij loopt. Voor de klanten die geen webhosting pakket hebben, hierbij nog even de juiste gegevens zodat dit record alsnog door jullie ingesteld kan worden.

De waarde dat bij het TXT record ingesteld dient te worden is: v=DMARC1; p=none; sp=none; de naam voor dit record is _dmarc.

Hier nog even een voorbeeld als het ingesteld word in DirectAdmin:

DKIM record

Het DKIM record vind je in DirectAdmin bij "DNS Management", de naam van het record begint met x._domainkey. Dit record kan je ook weer 1 op 1 overnemen en instellen als TXT record als de DNS via een andere partij draait.

Gefeliciteerd! Je hebt zojuist alle records naar succes in kunnen stellen, mocht je er toch niet uit komen dan kan je je huidige DNS provider om hulp vragen. Wanneer de DNS via ons loopt dan staan wij uiteraard voor je klaar!

Heeft deze handleiding je goed geholpen?
- 5 van 5 sterren -