Vimexx Facebook

Mijn website werkt helaas niet meer! Wat nu?

Bijgewerkt op 07-11-2018

Je surft naar jouw website en krijgt helaas een vervelende foutmelding in beeld te zien waarvan jij niet weet wat het betekend? Helaas zien we dit vaker en begrijpen we dat dit vervelend is, je bent tenslotte niet bereikbaar voor bezoekers op het internet die op zoek zijn naar jouw website. Op deze pagina leggen we je een aantal opties voor!

Hoe los ik de foutmelding in mijn website op?

 

Probleem 1: Foutmelding na een (automatische) update of wijziging in de site

Allereerst is het belangrijk om te controleren wat de foutmelding is die in jouw beeld komt te staan wanneer je de website bezoekt. Uit onze ervaring wanneer er bijvoorbeeld een (automatische)update aan de website gedaan is kan het zijn dat dit mislukt en hierdoor de website niet meer werkt. Vaak komt er dan een Internal server error 500 te staan in beeld. 

We hebben voor deze voorkomende foutmelding een handleiding gemaakt genaamd: Hoe los ik een internal server error 500 op? Lees deze handleiding uitvoerig en verhelp zo jouw probleem in jouw website(s).


Probleem 2: Foutmelding door malware / verouderde software

Het kan ook voorkomen dat jouw website helaas het slachtoffer is geworden van malware welke vaak binnenkomt via gratis onbeveiligde scripts, plugins, thema's of bijvoorbeeld onderdelen van de site die niet volledig up-to-date waren. Ook dit kun je zelf verhelpen middels onze handleidingen. We hebben hiervoor de handleiding Scan jouw website op malware met iThemes Security Plugin Scan jouw website op malware met iThemes Security Plugin

Je kan ook een backup terugzetten

Stel de website werkte enkele dagen of weken geleden nog wel zonder foutmelding, dan kan je ook een backup terugzetten naar de situatie hoe deze op die datum was. Vaak in het geval van een (automatische) update of een wijziging, los je hiermee gauw het probleem op. Wij hebben hiervoor de handleiding gemaakt genaamd: Hoe zet ik een backup terug?

Ik kan de foutmelding helaas niet zelf oplossen

We begrijpen dat je voor het website bouwen en onderhouden kennis nodig hebt, die soms niet altijd bij jou zelf aanwezig is of te beperkt is. Ook binnen Vimexx ligt onze expertise voornamelijk op datacenters, netwerken, servers en hosting gebied. Hiervoor worden we ook opgeleid en zijn we ook verantwoordelijk naar jullie als klant toe. We hebben dit ook onder andere uitgelegd in de verantwoordelijkheden van onze helpdesk.

Wij hebben de oplossing

Doordat onze kennis niet in het bouwen en onderhouden van webshops of websites ligt, kunnen wij helaas ook de foutmeldingen in websites vaak niet verhelpen. Hiervoor hebben we uiteraard wel verder gezocht en hebben we meerdere externe slimme ervaren ontwikkelaars aan ons kunnen binden met voldoende ervaring en expertise die dit wel voor ons kunnen uitvoeren en hiervoor ook opgeleid zijn.

Mocht je gebruik willen maken van deze slimme ervaren ontwikkelaars die jouw foutmelding (bijna) altijd kunnen oplossen, dan kun je dit via een simpele aanvraag in een ticket aan ons kenbaar maken. 

Stuur hierbij het volgende mee

  • Om welke domeinnaam/website gaat het?
  • Sinds wanneer is het probleem opgetreden?
  • Wat voor type software gebruikt jouw website? (Wordpress/Magento etc)

Wat gebeurt er dan?

Wij controleren vervolgens samen met de externe ontwikkelaar kort wat het probleem is en maken een inschatting van de uren en dus de kosten. Hier wordt jij vervolgens om akkoord gevraagd, waarna we de opdracht en dus de bestelling in gang zetten welke na het voldoen van de betaling uitgevoerd zal worden. De externe ontwikkelaar zal dan voor jou het probleem verhelpen en oplossen!


Onze externe ontwikkelaars werken voor de uurprijs van €69.95 exclusief btw per uur.

 

 

Heeft deze handleiding je goed geholpen?
- 5 van 5 sterren -