Website is suspended

Geschreven door Vimexx op 14-12-2016

Ontvangt je de melding dat je websites “Suspended” zijn? Dat betekent dat de domeinnamen geschorst zijn en daarom ook onbereikbaar zijn. In dit artikel bespreken we stap voor stap de mogelijke oorzaken hiervan.

Kan je nog inloggen in DirectAdmin?

Probeer eerst in te loggen in DirectAdmin. Je kan dan zelf de domeinnamen unsuspenden. Wanneer je een webhosting account hebt, ga dan in DirectAdmin naar “Domain Administration”, vink de domeinnamen aan en klik op “Unsuspend”.

Wanneer je een reseller hosting account hebt, dan kan je de domeinnamen die suspended zijn opzoeken en vervolgens unsuspenden. Het is mogelijk dat een sub-user van je reseller hosting account suspended is, dan kan je deze sub-user dan suspenden of unsuspenden.

Indien je geen e-mail of telefoon hebt gehad van Vimexx, kijk dan of de limieten (schijfruimte en dataverkeer) goed ingesteld staan voor de gebruikers en domeinnamen waar je dit probleem bij ervaart. Lees hieronder de mogelijke oorzaken van suspended zijn;

Heb je je abonnement wel verlengd?

Heb je wel op tijd je reseller hosting of webhosting abonnement verlengd? Dit kan je altijd controleren via het klantenpaneel op vimexx.nl. Middels een knop kan je de verlopen abonnementen bekijken en alsnog verlengen. De websites op je webhosting en reseller hosting accounts zullen dan binnen maximaal een half uur weer bereikbaar zijn.

Overtreding van algemene voorwaarden?

Wanneer je wel het abonnement gewoon verlengd hebt, dan is het ook goed mogelijk dat je account simpelweg offline gezet is door Vimexx wegens de overtreding van de algemene voorwaarden van Vimexx.

Het kan zijn dat je of een andere website van een sub-user gehackt is en er spam verstuurd wordt. Het is ook mogelijk dat er malware of andere illegale inhoud gehost wordt op één van je websites.

Vimexx zal altijd, zonder uitzondering, de klant proberen te contacteren in een dergelijk geval. Indien de klant telefonisch onbereikbaar is, zal er vanuit Vimexx een e-mail verstuurd worden naar de klant. Je kan reageren op deze e-mail om het probleem op te lossen.