Vimexx Facebook

Hoe kan ik als Reseller mijn gebruikers beheren?

Bijgewerkt op 17-05-2019

Als reseller heb je onder jouw eigen account de gebruikersaccounts van jouw klanten staan. Deze hebben ieder een eigen pakket toegewezen en bepaalde bevoegdheden of restricties. Soms wil je deze instellingen wijzigen als je de gebruiker al aangemaakt hebt. Dat is uiteraard mogelijk!

In we leggen je in dit artikel uit hoe je jouw gebruikers kunt beheren!

  1. Login met jouw Reseller account
  2. Zoek de gewenste gebruiker op
  3. De gebruiker aanpassen
  4. Wijzigingen opslaan

Als je nog geen users hebt, moet je eerst gebruikers aanmaken in je pakket.

1. Login met jouw Reseller account

Allereerst is het belangrijk dat je inlogt in DirectAdmin op jouw Reseller account.

DirectAdmin login page

Ga naar DirectAdmin en voer jouw login gegevens in om bij je Reseller paneel te komen.

 

2. Zoek de gewenste gebruiker op

Eenmaal ingelogd dien je de gewenste gebruiker op te zoeken.

Klik onder "Account Management" op List Users om bij een overzicht van jouw gebruikers te komen.

Gebruikersnaam van user

Druk nu op de gebruikersnaam van de gewenste user.
Er wordt vervolgens een overzicht getoond van de huidige configuratie.

 

3. De gebruiker aanpassen

Bovenaan dit overzicht staan enkele knoppen.

Modify User

Klik op Modify User voorbeeld om de instellingen van de gebruiker aan te passen.
Zo kan je de gebruiker meer schijfruimte geven, maar ook forwarders toestaan of juist een bevoegdheid ontnemen.
Voor basis websites vormt bijvoorbeeld PHP enkel een onnodig risico en kan je dit dus gewoon uitschakelen.

Tevens is het mogelijk om een gebruiker een volledig ander gebruikers pakket toe te wijzen!

 

4. Wijzigingen opslaan

Als je alles naar wenst hebt aangepast, druk je onderaan op Save om de wijzigingen op te slaan.
De aangepaste instellingen zullen direct actief zijn, maar het kan zijn dat je klant even opnieuw moet inloggen voordat dit zichtbaar is.

Het kan ook nodig zijn om het wachtwoord van een gebruiker te wijzigen. Dit leggen we in een aparte handleiding uit.

 

Loop je toch ergens tegenaan of is er iets niet helemaal duidelijk? Dan helpen we je graag verder!
Je kunt contact met ons opnemen langs een Ticket of met korte vragen bij onze Live Chat terecht.

Heeft deze handleiding je goed geholpen?