Vimexx Facebook

Wat is een 400 error?

Geschreven door Vimexx op 16-04-2018

Wat is een 400 error?

Geschreven door Vimexx op 16-04-2018

Een “400 Bad Request Error” betreft een “HTTP response status code” welke aangeeft dat de aanvraag niet verwerkt kon worden door de server door mogelijk een foutieve syntax.

Wil je weten wat een HTTP response status code inhoud? Kijk dan gauw in het volgende artikel genaamd Wat is een HTTP response status code?.

 

Client-side of server-side?

De betreffende status code 400 valt in de categorie voor "client error responses", oftewel foutmeldingen die kunnen voorkomen aan de kant van de eindgebruiker. De 400 status code is vaak wel veroorzaakt door de aanvrager zelf. De aanvrager heeft een aanvraag gedaan welke de server niet begrijpt en dus niet kan verwerken.

 

Oorzaak

De oorzaak van een 400 status code kan een van de volgende punten zijn:

  • De aanvrager probeert een bestand te versturen welke te groot is.
  • De aanvrager heeft een aanvraag gedaan waarvan de http Headers foutief kunnen zijn.
  • De aanvraag is op een of andere manier veranderd waardoor deze niet meer correct is.
  • De aanvrager heeft een aanvraag gedaan met een foutieve url.

 

Oplossen

Het oplossen van een 400 status code kan soms wat lastig zijn. Het is in ieder geval handig om de volgende zaken na te kijken wanneer je een 400 status code krijgt:

  • Wanneer je bestanden verstuurd, zorg ervoor dat de bestandsgrootte niet het opgegeven limiet overschrijdt van wat is toegestaan.
  • Controleer of de url/locatie van de aanvraag in orde is en geen gekke tekens bevat.
  • Leeg mogelijk relevante cookies of caches van de website. Het kan zijn dat je internetbrowser de aanvragen eerder verwerkt heeft en zodoende gecached heeft om de aanvragen in de toekomst te versnellen. Dit kan echter ook problemen geven wat dus kan resulteren in een 400 Bad Request. Hoe je je cache kunt legen van je internetbrowser kun je lezen in de handleiding Hoe kan ik de browser cache en DNS-cache legen?
  • Wanneer de website of applicatie die je gebruikt gebruik maakt van enige vorm van authenticatie, kan het nog weleens helpen om opnieuw in te loggen.

Kom je er nou echt niet uit? Maak je geen zorgen en neem contact op met de helpdesk! Dit kan via de live chat of door een ticket aan te maken!