Emailaccount aanmaken in DirectAdmin

Geschreven door Vimexx op 14-12-2016

Voordat je gebruik kan maken van een e-mailadres op je eigen domein, is het cruciaal dat we eerst een e-mailaccount gaan aanmaken binnen de DirectAdmin omgeving van je webhosting pakket. Je logt hiervoor in op de DirectAdmin omgeving waarvan je de inloggegevens na bestelling per mail hebt ontvangen. Zodra je bent ingelogd, zie je een kopje E-Mail Accounts.

directadmin

Hier klik je op, gevolgd door het linkje ”Create mail account”. Je krijgt nu een scherm te zien waar je zelf de gebruikersnaam en het wachtwoord van je eigen persoonlijke e-mailadres kunt invoeren. Ook het aantal te verzenden mails (Send Limit) en de opslagruimte (Email Quota) zijn hier in te stellen. Voor de opslagruimte (Email Quota) kan je een 0 aangeven zodat hier geen limiet bij word ingesteld. Klik nadat je alles naar wens hebt ingevoerd, op “Create”.

Mail account aanmaken

Nadat je dit hebt gedaan, krijg je een scherm met alle gegevens. Deze gegevens heb je nodig om het account in te kunnen stellen in een e-mailclient. Handleidingen over hoe je dat doet zijn te vinden bij de Helpdesk onder het kopje "Email". We raden onze klanten aan om voor de SMTP en POP3 mailserver de volgende gegevens te gebruiken: Email instellingen IMAP - POP3 - SMTP.

Voltooid

Gefeliciteerd! Je hebt zojuist een e-mailaccount aangemaakt in DirectAdmin. Mocht je tegen problemen aan lopen dan staat onze helpdesk je graag te woord via de live chat of per ticket. We helpen je graag!